- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 4 dagar sedan av .
Hem › Forum › Invidzonens forum › Vill ju finnas där
Hur ska man hantera det när de kommer hem och kanske behöver prata? Hur ska man reagera utan att förvärra? Jag skulle vilja ha en utbildning som anhörig i deras kamratsamtal/stödsamtal bara för att kunna finnas där när de behöver prata. Jag vet att efter sist min kära var i väg o han gick igenom något hade jag jättesvårt att veta hur jag skulle reagera på det och framstod nog därmed som lite kall när han berättade och det gjorde honom sårad och han fick ännu svårare att prata om det.
Hej M,
Kanske att det är fler som söker svar på detta, och att vi ska försöka arrangera en träff med erfarna mentorer, några som tjänstgjort själva och en kunnig på området.
Hör gärna av er om det är fler som känner att det behövs. Vi anpassar verksamheten efter enbart behovet.
Kram
Hur är stödet.vid leave.från fm när det sker händelser av det här slaget. Det verkar.som att det är då viktigt vid hemkomst men att det inte finns någonting vid leaveresor som sker efter händelser, det måste väl vara lika viktigt.att fånga upp reaktioner och.behov av stöd då? Tycker att det verkar som om ansvaret läggs på de anhöriga, men att de inte duger vid hemkomst.
Hej Lol,
Mycket viktig fråga. Vi tar den vidare, saken har diskuterats ett tag men kanske att den behöver komma på bordet igen.
En stor kram!
Invidzonen
Invidzonen
Hantverkargatan 52, 112 31 Stockholm
Tel växel/kansli: 08-400 20 388
Anhörigtelefon: 0761-66 33 17
E-post: kontakt@invidzonen.se
Invidzonen är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell förening som startade 2007 vars målgrupp är anhöriga till utlandstjänstgörande personal.
Copyright © Invidzonen | Webb av Bravo Webbyrå
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.