Hem Forum Invidzonens forum Vill ju finnas där

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      M
      Medlem

Hur ska man hantera det när de kommer hem och kanske behöver prata? Hur ska man reagera utan att förvärra? Jag skulle vilja ha en utbildning som anhörig i deras kamratsamtal/stödsamtal bara för att kunna finnas där när de behöver prata. Jag vet att efter sist min kära var i väg o han gick igenom något hade jag jättesvårt att veta hur jag skulle reagera på det och framstod nog därmed som lite kall när han berättade och det gjorde honom sårad och han fick ännu svårare att prata om det.

Hej M,
      Kanske att det är fler som söker svar på detta, och att vi ska försöka arrangera en träff med erfarna mentorer, några som tjänstgjort själva och en kunnig på området.
      Hör gärna av er om det är fler som känner att det behövs. Vi anpassar verksamheten efter enbart behovet.
      Kram

Lol
      Medlem

Hur är stödet.vid leave.från fm när det sker händelser av det här slaget. Det verkar.som att det är då viktigt vid hemkomst men att det inte finns någonting vid leaveresor som sker efter händelser, det måste väl vara lika viktigt.att fånga upp reaktioner och.behov av stöd då? Tycker att det verkar som om ansvaret läggs på de anhöriga, men att de inte duger vid hemkomst.

Hej Lol,
      Mycket viktig fråga. Vi tar den vidare, saken har diskuterats ett tag men kanske att den behöver komma på bordet igen.

En stor kram!
      Invidzonen

Visar 3 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.