Hem Forum Invidzonens forum Vi som är kvar hemma

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Karro
    Medlem

“Vi som stannar kvar hemma när våra älskade reser iväg.
    Vi får verkligen vara med om en resa vi inte önskat.
    Efter att jag läst på Individzonens forum och själv upplevt den förändring många förhållanden tar före, under och efter en mission, blir jag förundrad.
    Vi på hemmaplan finns och vill ha tillbaka den person som vi valt att dela vårt liv med.

Vi ska visa förståelse och “”vänta in”” partnern som förverkligar sig själv.
    Vi får se på när allt kretsar kring den som är iväg och det är den personen som förändras mest och som upplever en ny verklighet.
    Men vi som “”bara”” vill ha ett förhållande och leva ett liv med vår partner, vi får tacksamt ta emot denna förändrade person som kanske tom hittat en ny kärlek.
    Vi är hemma och väntar och längtar.
    Visst finns det många lyckliga slut också men på tok för många olyckliga.
    En varm kram till alla er som är hemma och gör det största jobbet.

#51071 Svara
    Missmineral
    Medlem

“Även om min pojkvän som är där nere har ett annat “”schema”” med leave vilket gör att han bara har en enda lång leave och två långa turer dit ner som kanske gör det annorlunda för oss.

Visst är det jobbigt, det kan jag utan tvekan säga, men enligt både mig och min partner uppskattar vi varandra mera nu än förut. Vårat förhållande var bra innan men hade aldrig kommit varandra såhär nära som utan en mission. Jag väntar också här hemma men har passat på att unna mig själv saker och endast få växa som egen person på hemmaplan. Har börjat rida igen och fått ett antal nya vänner och bekanta i staden jag inte lyckats få vänner på under det året jag faktiskt bott här!

Tror själv att båda måste respektera varandra mer för att allting ska fungera. Vi får vänta in dem lite, antar jag då min ännu inte ens kommit hem på sin leave ännu, men de väntar nog även in oss lite.

Träffa andra kan man även göra hemma. Inte bara borta. Jag träffade en annan hemma. Vilket som tur är var min nuvarande pojkvän, min soldat. Även om man anser att ens förhållande ÄR bra hemma även när de är hemma, eller faktiskt är jättebra, så kan man alltid träffa andra. Du själv kan lika gärna träffa någon annan.

Hoppas det inte låter allt för “”argt”” eller så, för det är det verkligen inte! Ville bara dela med mig av det som jag kommit på både med mig själv och våra soldater. Läste förut en massa här på forumet om “”missionskärlekar”” och grät i någon dag. Tills jag insåg att det kan lika gärna ske hemma 🙂

Styrkekramar till dig och alla andra där ute! 🙂 “

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Svar till: Vi som är kvar hemma
Information om dig: