Hem Forum Invidzonens forum vart kan man ringa om man är orolig att något hänt?

Visar 8 svarstrådar
  • Författare
      H
      Medlem

Vart kan man ringa om man vill ha en bekräftelse på att inget har hänt? Med tanke på dagens händelser och att min älskade normalt ringer varje dag är jag i kväll jätteorolig.

“Hej H

Tillhör din anhörige Försvarsmakten så kan du ringa VB FM.
      Tfn nummer hittar du här ovan under fliken “”vårt stöd/om något akut händer””.

Tillhör din anhörige Polisens utlandsstyrka kan du ringa VB Rikskommunikationscentralen tfn hittar du under fliken “”Vårt stöd/polisens utlandsstyrka/om något akut händer””.

Vet inte vilken händelse du syftar på men båda ovanstående kan ge dig information om något hänt i ett insatsområde.

Kramar
      Malin
      Mentor/Invidzonen “

H
      Medlem

Ok, då ska jag ringa dit. Jag syftar på det tragiska som hänt inne på en bas idag hos de franska soldaterna. Vem vet var det händer nästa gång.

H
      Medlem

Ok, då ska jag ringa dit. Jag syftar på det tragiska som hänt inne på en bas idag hos de franska soldaterna. Vem vet var det händer nästa gång.

TL
      Medlem

“Jag förstår att man är orolig eftersom jag själv är i samma sits- jag har en man som också är i Afghanistan just nu och jag vet vilken oro det skapar.
      Men jag tror inte på att man ska gå och tänka “”tänk om..”” tankar. Alla vet att de finns där ibland, speciellt när man är rädd och sårbar, men om jag skulle tänka så varje dag så skulle jag vara en mycket räddare och osäkrare människa.

Tankens kraft är ju enorm och ja hela den här Afghanistanmissionen är enormt jobbigt men försök tänka positivt. Våra soldater har det bra där nere, de har en bra kontakt med det afganska folket och de är inbjudna av Afghanistans regering för att stötta och hjälpa landet. Jag vet inte hur Frankrikes kontakt var med ANA men Sveriges kontakt är bra. Det innebär givetvis inte att det inte kan hända på någon av “”våra”” camper men försök att inte tänka “”tänk om “” tankarna för jag tror att de äter upp en tillslut.
      Man måste få vara rädd och ledsen men jag tycker att man inte ska låta det gå ut över ens liv för mycket.
      Var rädda om varandra

taw
      Medlem

Främst av allt är det väldigt viktigt att veta att om något händer så får vi veta det först av alla. Det läcker inte till nyheterna förrän anhöriga har kontaktats och det är något vi måste försöka komma ihåg när oron gnager efter en sånhär händelse.

Trixy
      Medlem

Man vet att man som anhörig först får veta men jag tycker att detta är helt sjukt!
      Oron är obeskrivlig jag kan inte tycka att det är ok att de våra är där nere.
      Snart kommer min son hem för en kort tid, kan nästan inte glädjas åt det! Vill bara att detta ska vara över! Vad gjorde jag för fel som uppfostrade honom till att bli den han är?! Varför kunde han inte välja något annat? Fy vad jag mår dåligt!!!

Trixy
      Medlem

Förlåt det blev nog under fel tråd jag skrev:(
      Hade missat nyheterna och luften gick bara ur mej:( Skulle precis gå igenom lite recept på mat som jag ska hadla inför att sonen kommer hem.
      kram till er alla!

M
      Medlem

Trixy
      Jag förstår att oron är helt överväldigande och att man som föräldrar har svårt att förstå varför ens barn väljer att göra en mission långt borta i ett annat land.

Min uppfattning och åsikt är att du absolut inte gjort några fel i din uppfostran av din son!

Tvärtom!!!!
      Du har uppfostrat en osjälvisk fantastisk människa som vill göra något för andra människor i världen.
      Tänk om det inte fanns någon som gjorde dessa fantastiska uppoffringar för andra människor som inte har det lika bra som oss!?

Jag kan som sagt förstå att oron tar över, men försök vända detta till en stolthet och försök tänka att han är där han är för att han är otroligt duktig på något!!!

Stora styrkekramar till dig och var stolt över dig själv för att din son är den han är!!

Visar 8 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.