Hem Forum Invidzonens forum Vart kan han vända sig?

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Lilla Mu
    Medlem

Frågan har säkert ställts förut men kan tyvärr inte tänka klart just nu så skriver den ändå.

Min sambo kom hem från sin mission i Affe för ca 1 år sedan. Tyvärr kom han inte hem som samma person som åkte ner.
    Har hela tiden tänkt att det säkert ska bli bättre, och lite bättre har det blivit.
    Jag kan ta att han inte blir exakt samma person som tidigare, det gör mig inget. Men tyvärr är det något som gör att han inte mår bra. Känns som om han inte kan bli glad på riktigt längre.
    Han säger att det inte har något med missonen att göra, och kanske är det så, men han borde väl ändå kunna söka hjälp via försvarsmakten..? Och om han kan det, vart vänder han sig då?

Tyvärr har denna förändring tagit ut sin rätt på vårt förhållande och sker de ingen förändring kommer jag inte orka längre. Vill vara med honom, men så som de är nu så drar det ner oss på botten och där orkar jag inte vara längre.

Tacksam för all hjälp!

#55211 Svara
    Loisie
    Medlem

Tycker att ni borde ta kontakt med Svenska Soldathemsförbundet, de har i uppgift att stötta. http://www.soldathem.org/. Lider med dig och din sambo. Hoppas att ni kan få stöd och hjälp.

#55213 Svara
    Lilla Mu
    Medlem

Tack för snabbt svar. Betyder oerhört mycket.

#55215 Svara

Hej

Precis son ovanstående skriver kan ni kontakta Soldathemsförbundet.

Dom har en jourttelefon dit man kan ringa närsomhelst tfn 070-570 9991.

Din soldat kan också kontakta Fredsbaskrarnas kamratstöd tfn 020-666 333, om han vill prata med någon. öppet varje dag kl 18-21.

Var inte rädd för att söka hjälp, den finns!

Stora styrkekramar till er
    Malin/Mentor Invidzonen

#55217 Svara

“Stil, snitz och elegans har med internationell tjänst att göra. Gräv inte ner Dig. Var istället stolt för vad Din man gjort. Gå till Youtube och spela “”I basker blå”” så ska Du säkert se att det blir mycket bättre. Min man har gjort många missioner och det har hjälpt mig.”

#55219 Svara

“Stil, snitz och elegans har med internationell tjänst att göra. Gräv inte ner Dig. Var istället stolt för vad Din man gjort. Gå till Youtube och spela “”I basker blå”” så ska Du säkert se att det blir mycket bättre. Min man har gjort många missioner och det har hjälpt mig.”

#55221 Svara
    Lilla Mu
    Medlem

Nic´s hustru: Eftersom allting i ditt liv verkar vara så otroligt bra så förstår jag inte varför du sitter här. Gillar du att gotta dig i andras olycka få du hemskt gärna göra det utan att skriva några kommentarer.

Tänker inte försvara mig mot dig, då du bara är ute efter att skryta om .. ja, vad det nu är du skryter om. Men snälla, jag ber dig i alla fall att sluta skriva i trådar startade utav mig. Tack!

#55223 Svara
    Mli
    Medlem

Börjar fundera över om nic’s hustru faktiskt finns på riktigt eller om dina kommentarer är ett riktigt dåligt skämt. Du verkar ju inte riktigt klok. Eftersom du tidigare skrivit att det är en svaghet (?!) att vistas i forum som tillexempel invidzonen så kan du väl vara gullig och göra oss andra som stöttar och stöttas, en tjänst. Nämligen knipa igen. Vilka jävla dumheter.

#55225 Svara
    Matte
    Medlem

Förstår de som är upprörda. Har sett både bra och dåliga saker från denna signatur.
    Men jag har inte tänkt tanken på att det kan vara något skumt med den, men när jag läser detta, så undrar jag också!
    Tycker att någon av mentorerna borde kolla upp det!
    Ingen är hjälpt med denna typ av inlägg.

#55227 Svara

Hej, inte roligt att se att man såras av varandra på ett ställe där man söker stöd och vägledning, råd och peppning.
    Vi har dock en policy, som ger en stor handlingsfrihet på vårt forum. Anonymiteten är en värdefull pusselbit i vår metodik och vi håller hårt på detta, precis som gör med tystnadsplikten i vår mentorgrupp. Att bryta dessa två regler är för oss att bryta det förtroende vi vill ge alla de vi stöttar och verkar för.

Emellanåt får vi frågor om man kan se vem som skrivit inläggen, och om vi ger ut uppgifter till någon. Svaret är att vi kan visserligen göra en sökning men har en regel att vi bara gör detta vid förekommande hot som skall efterföljas av polisanmälan. Vid extremt kränkande inlägg och på egen begäran kan vi också plocka bort inlägg.

Så, det är tråkigt att man blir upprörda på varandra. jag tänker att det ändå är fantastiskt att det finns så många underbara människor som skriver för att hjälpa en annan medmänniska också.

Jag hoppas ni känner att Invidzonens forum emellanåt kan gunga i inläggen, men att vi också är mycket måna om er och att ni ska få skriva vad ni känner utan någon rädsla för att få sin anonymitet avslöjad.

Med det kommer en del negativa saker men de väger upp mot att någon ska sitta och bedöma huruvida de är okej att publicera eller inte. Oftast är gränsen inte helt tydlig…

En stor kram till er alla, fortsätt stötta varandra. Vi finns här för er.
    Cesilia

#55229 Svara
    Matte
    Medlem

“Bra att ni bemötte detta. Då känner jag mig trygg. Det var mest, att det var någon som drev med oss andra, som oroade mig. Att det var någon som inte alls var ärlig, utan bara ville provosera.
    Nu läser jag gärna alla insändare. Även dem som jag inte känner har samma uppfattning som jag har.
    Räknar med att ni har kollat upp, att det inte är någon “”obehörig”” som gjort inlägg. “

#55231 Svara

Du kan gå in på Fredsbaskrarnas hemsida. Där hittar du en förteckning över Kamratstödjare som finns lite överallt. Ta kontakt med någon i din närhet eller mig.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
Svar till: Vart kan han vända sig?
Information om dig: