Hem Forum Invidzonens forum Vanligt?

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      Anonym
      Gäst

Min syster har sin sambo på utlandstjänst. Nu har jag från en polare som är där fått höra att det pratas en del om vissa personer. Tydligen är det flera som blivit jäkligt tajta om man tror på skvaller. Min syster vet inte om det här och jag vet inte hur jag ska göra. Ska jag tala om vad jag hört?

fru gus
      Medlem

“Jag skulle inte föra sånt skvaller vidare. Hade det berört min familj så hade jag tagit kontakt med sambon och berättat vad jag hört och att jag vill min syster väl. Då får han ett val om nu skvallret skulle ha någon sanning i sig.
      “”Jäkligt tajta”” kan ha många innebörder, så mitt råd är att ta reda på sanningen från sambon.
      Lycka till med rätt beslut!”

Lilla jag
      Medlem

“Min första tanke är att det är svårt att inte bli “”jäkla tighta”” när man bor på en liten yta som en camp faktiskt är.
      Kanske är denna person som din systers sambo är “”tight”” med en väldigt bra vän som man pratar med och som lyssnar när det känns jobbigt att vara långt hemifrån.

Jag tycker som Fru Gus, var försiktig med att tolka in för mycket i skvaller och ta reda på fakta.
      Saker kan verka på ett sätt när man sitter här flera hundra mil bort och det är så lätt att ett rykte blir till sanning när man inte har alla fakta.

Anonym
      Gäst

“Hej ?
      Det är lätt att en fjäder växer till en höna

Visar 3 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.