Hem Forum Invidzonens forum Vafan, är vi inte klara snart?

Visar 7 svarstrådar
  • Författare
      E
      Medlem

Nu tycker jag den här missionen har varit tillräckligt lång. Jag är så förbannat trött på att sjukligt ofta kolla mailen, skita med telefonen i näven och hela tiden gå och vänta. SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ ATT VÄNTA.

Så, nu har vi provat det här. Första avskedet, missionstid, leave och andra avskedet. Jag känner mig klar.

Så, snälla försvarsmakten, kan vi sluta nu? Jag känner mig klar.

“Jag förstår dig. Det är tufft. Men jag hoppas att vi här på Invidzonen och alla andra anhöriga kan hjälpa och stötta dig under den tiden som är kvar på er mission.

Om du vill ha kontakt med någon av våra mentorer så gå in på fliken “”om oss”” – “”våra mentorer”” och maila någon av oss.

Vi finns här för dig.”

Maria
      Medlem

“Hahahaha! Vilket uppfriskande inlägg – straight from the heart! 🙂

Den där fb väntan kan göra en galen mellan varven.
      Är det långt till leave nr 2? När den varit så fira innan hxn åker tbx – fira att nu börjar den “”verkliga”” nedräkningen till hxn kommer hem.

Du fixar det, det är jag övertygad om. Även om det mellan varven känns för jävligt. Många kramar till dig “”e”””

E
      Medlem

Haha tack Maria. Tack Anna. Ja det är ett par månader kvar till leave nr 2, så det känns som en mindre evighet just nu. Men det ska gå det också, men en del dagar så blir jag vara så förbannat trött på det.

Bra idé att fira efter den leaven, det ska vi absolut göra! Hur går det för dig, har du någon soldat borta nu?

Många kramar tillbaka

u
      Medlem

Så härligt att läsa ord som beskriver precis det man känner! Känner mig också väldigt färdig med afghanistan. Men liten bit kvar att gå, hang in there!

Maria
      Medlem

“Hej igen E!

Allting går – men man har sina dalar. Det vill till att försöka vända på det, såsom jag skrev om att fira att sista leaven är över för nu börjar den “”riktiga”” nedräkningen.

Vi hade tur att den längsta tiden förflöt mellan avresan och första leaven. Den längsta tiden var för oss lite enklare då tror jag än för de familjer där den som är iväg kanske redan är hemma eftter fyra veckor och efter sista leaven ska vara borta i ytterligare dryga tre månader. Då är längtan och saknaden lååång…

Men som skrivet – det vill till att kunna vända på steken 🙂

Du fixar detta “”e””

Varm kram till dig!

E
      Medlem

Jaha okej, då har ni redan gjort det längsta 🙂 Vi har relativt lika lång tid mellan leave 1 och 2, en vecka mer nu. Men den veckan känns lång… Eller ja, just nu känns alla dagar och veckor långa men jag har lite planer framöver så förhoppningsvis börjar tiden snart rulla på 🙂

Hej e!

Tiden kommer att rulla på, även om det inte känns så nu!
      Min sambo har varit hemma sen i juni och jag har ff svårt att fatta att vi verkligen har klarat av en mission. Klart att det fanns dagar som kändes väääldigt långt borta tills han kom hem, men helt plötsligt stod vi där i regnet o han fick sin medalj.

Så, även om det låter som världens klyscha så kommer det att gå undan:)
      Kämpa på!

Kram

Visar 7 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.