Hem Forum Invidzonens forum Vad skulle jag ha svarat..?

Visar 1 svarstråd
  • Författare
      Maria
      Medlem

“Idag på midsommarfesten så spred det sig att maken åter ska på utlandsjobb. En tjej säger då “”-Jag anser att vi inte har något där att göra. Men det ska jag kanske inte säga högt när din man sitter här””

Innan så undrade hon om svenska soldater verkligen befann sig i strid när de var ute.

Jag började då fundera på hur okunniga människor är & det gjorde mig på ett sätt väldigt ledsen.Samtidigt blev jag så oerhört frustrerad men jag fann mig inte riktigt för att formulera ett svar.

Ett svar såsom att min man måste åka därför att du och många andra har nyttjat sin demokratiska rättighet och röstat fram de politiker som nu fattar dessa beslut.”

Lilla jag
      Medlem

Ibland blir jag också trött på människor okunskap och det faktum att jag som anhörig måste försvara de att Sverige har soldater i andra länder.

Brukar tänka att okunskapen får stå för dem och så sträcker jag lite extra på mig av stolthet o tänker att min man gör i alla fall någonting till skillnad från många andra!!

Be nästa person som har åsikter om var Sverige har soldater att ringa till regeringskansliet o fråga dem (förbered dig gärna med att ha lärt dig telefonnumret till deras växel utantill), det brukar tysta de flesta personer! Jag har provat o det är skitkul o se deras min.

Visar 1 svarstråd
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.