Hem Forum Invidzonens forum Vad gör man när samtal uteblir?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    A.
    Medlem

Vill vara stark, men håller på att gå sönder. Pratade med min soldat igår. Allt var okej, och han lova ringa mig idag.
    Samtalet har uteblivit…inget okänt nr…
    Ingen kontakt!

Vad betyder detta?
    Vill bara skrika, av frustration, ilska och oro.
    Jag vill inte detta!
    Ska de vara såhär i 180 dagar?

hjälp!

#53371 Svara
    Tant S
    Medlem

“Hej A…….
    Det är “”bara”” så att han inte fått möjlighet!!!!
    Kommer bli svårt att vänja sej vid detta, men tyvärr är det så att även om dom vill så funkar det inte alltid att ringa av ena eller andra anledningen!!
    Så håll ut, samtalet kommer !!!!
    Kram på dej, kram fylld av styrka….
    Kämpa på!!!

#53373 Svara
    Anna, mentor
    Medlem

Jag var nere på besök i oktober 2011 under FS21 och de första dagarna på campen gick det inte att ringa hem så ibland är det tekniken som strular för dem där nere.
    Du ska se att han ringer så fort han har möjlighet igen och all teknik och satelliter fungerar.

#53375 Svara

Be honom att inte lova att ringa dagen efter, det leder bara till oro som nu när han inte har möjlighet. Han kan ju säga att han ska försöka ringa, men lova är dumt när han inte alltid kan styra det själv. Det funkar bra för oss.

#53377 Svara
    LO
    Medlem

A, om det blir jobbigt i längden om han är ute på uppdrag mm, så är ett tips att han skaffar ett kontant kort där nere. Man kan köpa det på dom stora camperna, inklusive den svenska. Och du skaffar ett kontant kort som du sätter i en gammal telefon. Då kan man hålla kontakten via sms dom dagar tekniken strular eller man inte har tid. Och det kostar nästan inget att sms.
    Jag och sambon har kunnat sms varandra under hela hans mission, vilket har varit otroligt skönt dom gånger han säger att han ska ringa och inte gör det, man slipper oroa sig i onödan=)

#53379 Svara
    Tessan
    Medlem

I går var det problem med linjen, det.gick inte att ringa hela dagen.händer ibland,

#53383 Svara
    3E
    Medlem

Inga nyheter = bra nyheter. Har man inget hört så har heller inget hemskt hänt.
    Telefoner och linjer är inte alltid upp and running det kan de själva inte påverka.

Maken lovade aldrig att han skulle ringa, bara att han skulle försöka. Och jag lovade aldrig att jag skulle vara hemma, bara att jag skulle ta med mobilen och försöka ha passning på den.

Det blir ohållbart att sitta vid en telefon och vänta i 6 månader. Då hade jag blivit sinnesjuk.

Men jag vet det är oerhört frustrerande att inte kunna ringa dem när man vill.

Kram

#53385 Svara
    A.
    Medlem

Tack allihopa!
    Ny dag nya tag.
    Era ord lugnar och era råd tar jag till mig.
    Skönt att få ett snabbt stöd när det blåser kallt!

Kramar

#53381 Svara
    Anonym
    Gäst

“det är många som vill ringa hem när de landat där nere och telefonerna räcker inte alltid till, ej heller datorerna.

Ditt samtal kommer ska du se men väntan – den är obligtorisk och ingår i den “”all inclusive”” som de och vi har

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
Svar till: Vad gör man när samtal uteblir?
Information om dig: