Hem Forum Invidzonens forum vad gör jag nu då?

Visar 6 svarstrådar
  • Författare
      Liten
      Medlem

Hej allihopa!

Nu har mer än hälften av Fs21 passerat förbi, och allt har funkat bättre än vad både jag och min man trodde först.

Men hösten kommer,sommaren och all spontanitet är som bortblåst, och likaså min ork.

Har den sista veckan haft oerhört svårt att hitta positiva saker i min vardag, men förmår mig själv inte lägga energin på det längre. Orkar inte motivera mig längre, jag menar, jag vill bara ha hem min man. Inget annat. Inget annat skulle hjälpa känns det som..

Nu är det ju så att han inte kommer hem bara för att jag vill det. tyvärr.

Men vad gör jag nu då?

Vill inte gå upp ur sängen längre. Vill inte jobba. Vill inte umgås med mina vänner och familj. Drar mig hellre undan. Orkar inte mera nu. Känner mig helt urlakad. Jag är helt slutkörd. Orkar inte ens träna längre, lägger mig hellre ner och vilar så fort jag får tillfälle. Det känns som att jag inte står ut mer nu, trots att jag inte har något annat val, än att göra just det. Börjar känna desperationen komma smygandes. Så här kan jag ju bara inte ha det.

Jag gråter mycket. Känner mig hjälplös. Vill bara ge upp, lägga mig ner och ge upp.

Vill fan inte må så här. Och allt har gått så himla bra, så jävla stolt över att lilla jag klarade de jag aldrig trodde var genomförbart. Men nu är det precis som att någon har släckt lyset. Och jag hittar inte strömbrytaren.

Vad gör jag?

Kram på er 🙂

Fia
      Medlem

Min man har inte åkt ännu, så där har jag inget att relatera till, men dina symtom känner jag igen då jag har mått väldigt dåligt av andra orsaker och känner därför igen det du skriver.

Vad jag har förstått så finns det bra hjälp att få av soldathemsförbundet, kontakta dem genast så du kan få hjälp med att prata innan det går så långt att du inte orkar ta dig ur det!

Sen håller jag med 3E, berätta för alla hur du mår så de kan stötta dig extra mycket nu när du mår skit.

Jag känner med dig och hoppas du kan må bättre snart!

Många kramar

emsi
      Medlem

Tänk såhär.. Efter regn kommer solsken. När man mår som sämst kan saker bara bli bättre. Kan inte säga att det är lätt men försök fokusera på possitiva saker. Börja med små steg i rätt riktning. En bok (feelgod) som får dig att lämna vardagen till fantasins värld. En promenad i solsken och med fokus på allt som är vackert.

Låt dig själv vara riktigt ledsen, gråt ut och sen låt dig själv vara riktigt glad.

Styrkekramar! du har det inom dig men det är svårt att hitta ibland.

Vänner, vill först och främst säga att ni är så underbart duktiga som stöttar varandra i den här tiden. Liten det är som ovan har skrivit, du är inte ensam i det här utan vi är många som har kännt eller känner samma som du, som går igenom exakt det du gör. Men trösten finns oftast närmare än vad man tror, här på forumet, i olika grupper, vänner, familj och i en sån här situation så kan man få det. Du får jättegärna maila oss så hjälper vi dig också! Styrkekramar till er allihop! Ni är så duktiga!

Emma R
      Medlem

“Vet att jag kommer rekommendera kanske låter omöjligt för det gjorde iaf för mig när någon gav mig samma tips.

Mitt tips är att trots att energin och orken tryter “”tvinga”” dig själv att boka in en träff med en vän och hålla den, gå till gymmet trots att du inte vill osv…
      Vet att det låter omöjligt men om du lyckas med en enda utav dessa saker som du känner som en omöjlighet så sätter det hjulet i rullning.

Jag tror på dig! Du har ju varit helt fantastiskt stark fram till nu så jag vet att du har det inom dig, ibland blir det bara extra jobbigt. Men du kan, för du är grym! =o)

Jag hoppas det känns bättre snart.

Kramar”

Carina
      Medlem

Skrev precis ett inlägg själv om samma sak…vet precis hur du känner det.
      Det räcker nu liksom!!!!
      Skönt att läsa att det inte bara är jag.
      Vi har kanske drabbats av missions depression? 🙂
      Kram på dig…vi är i alla fall två 🙂

Anonym
      Gäst

“Hade jag varit du så hade jag i detta läget ringt runt till mina vänner och berättat för dem hur jag känner. Bett dem om lite hjälp och kollat upp vilket stöd det finns att få från stödorganisationer runt omkring.

Att saker går upp och ner är ju mer regel än undantag tycker jag. Bara för att det är jobbigt denna veckan behöver det inte betyda att det är jobbigt nästa vecka eller ens imorgon.

Du är en kämpe som har klarat det såhär långt. Klart att det någon gång kommer en reaktion.
      Jag funkar oftast så att under själva situationen så blir jag väldigt effektiv och fokuserad. Först när jag upplever att allt är under kontroll eller tillbaka till normalläge kommer reaktionen.

Styrkekramar -Du kan och du klarar det!

Dessutom blir man så oerhört kissnödig av att ligga och ge upp…

Visar 6 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.