Hem Forum Invidzonens forum Utlandsuppdrag tillsammans!

Visar 5 svarstrådar
  • Författare
      3E
      Medlem

Nu är det dags för maken att åka utomlands igen. Senast var FS 21. Men denna gången ska vi åka med hela familjen. Maken har fått en studieplats i det stora landet i väster under HT13 och VT14. Är med skräckblandad förtjusning jag nu har begärt tjänstledigt från jobbet, studieuppehåll för barnen i skolan och ger mig på att söka alla handlingar vi måste ha med oss.

Hur ska detta bli?! Jag som inte har varit hemifrån mer än semesterrese-länge förut. Barnen ska gå i engelskspråkig skola -kommer dem få kompisar?!
      Tusen tankar som snurrar i skallen nu.

Utlandsarbete fast ändå tillsammans. Det blir något nytt. Spännande och lärorikt men samtidigt ganska nervöst och lite skrämmande och och… alldeles alldeles underbart?! Vem vet?!

“Vilken underbar chans och vilket äventyr för er som familj!!

Jag tror att det kommer gå alldeles fantastiskt bra, barnen kommer inte bara få nya kompisar utan också ett extra språk “”nästan gratis””!
      Ni som familj får göra ett utlandsäventyr tillsammans, tänk det är något att berätta om när man blir gammal!

Jag önskar er all lycka till och hoppas att ni får en fantastisk och äventyrlig tid tillsammans!!!
      Kom gärna in här och berätta för oss andra hur det går för er därborta i väst!
      Många kramar “

TL
      Medlem

“Hej 3E!

Gud vad roligt att göra något sånt här som en familj. Kan du inte blogga så att man kan följa dig och din/er resa? jag och min man har planer på att göra en liknande sak i framtiden och det vore spännande att “”se hur det är”” för någin annan.

Jag tror att ni kommer att få det bra, ett minne för livet, och att era barn kommer lära sig enormt mycket av det här samt växa som människor. Vilket äventyr!

Lycka till! Kramar”

Maria B
      Medlem

Wow! Är det någon som kommer klara detta 3E så är det du. Hoppas InvidZonens tidning gör ett reportage om ert utlandsuppdrag, vore fantastiskt roligt att läsa!

Många varma kramar till dig från mig!

3E
      Medlem

Har inte riktigt hunnit smälta hela grejen ännu då vi fick besked om att han fått platsen i måndags.
      En blogg kanske vore något, både för mig själv, familj och vänner men också för andra som är nyfikna på livet på uppdrag/utbildning utomlands. Funderar vidare på den…

Ser fram emot att få mycke tid med barnen, knyta nya kontakter och lära mig en massa. Resa runt, besöka spännande platser och uppleva lite äventyr. Men mesta tiden kommer det att vara vardag med mängder av markservice för min del. Jag som älskar att jobba.. Det kommer att bli den största utmaningen. Men jag har lite tankar på vad jag ska göra. Lite egna projekt sådär…

Tack för att ni tror på mig 🙂

Helen
      Medlem

“Ett litet tips, för att få något eget under tid utomlands kan det vara bra att söka någon distanskurs på högskola eller universitet. Då kan man ha kontakt med studiekompisar och lärare hemma i Sverige och samtidigt få utlopp för “”jobbkänslorna””.”

Visar 5 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.