Hem Forum Invidzonens forum Usel postgång!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    H
    Medlem

Hur svårt ska det vara att få postgången att fungera, nu har vi tappat lusten att skriva och skicka paket till mellan Sverige och Afghanistan. Visserligen fick jag ett paket idag, men det lämnades in på Marmal den 9/2 och kom till Sverige den 16/3, 5 veckor. Levereras paketen med kameltransport? När jag försökte få kontakt med postombudet på plats genom anhörigansvarige, blev det en dominioeffekt och de hade idag hittat 12 säckar med post som hade glömts bort, troligen finns brevet som jag skickade för 3 veckor sedan med. Rent logistiskt kan det inte vara svårt, post, lasta, flyga, lossa, sortera, lämna ut. Inför insats pratas det mycket om hur viktigt det är med kontakt och att brev och paket uppskattas men då gäller det att det fungerar. Undrar hur länge man kan skicka utan att det är risk för att maken har roterat hem innan brevet kommer?

#54655 Svara
    LO
    Medlem

Oj 12 säckar det va inte dåligt…dom får nog organisera bättre. Misstänker att även ett brev till min Älskling ligger i någon av dom säckarna. Däremto så har det även gått rekordsnabbt för sambon att få hem ett paket, jag fick det fyra dagar efter han lämnade in det=) Men jag håller med dig, att kunna skicka paket och brev uppskattas mycket och det borde inte vara så svårt att organisera om man ibland kan få fram det på under en vecka.

#54657 Svara
    A.
    Medlem

12 säckar!?
    Låter ju inte klokt… Hoppas de tar lärdom.

#54659 Svara
    taw
    Medlem

I början av missionen tyckte jag att det där med postgången fungerade rätt bra. Mina brev kom fram rätt snabbt. Nu senaste månaden verkar det inte ha kommit fram någonting så allt kommer väl i en klump när de väl sorterat alla de där säckarna…

#54661 Svara
    miss
    Medlem

Oj va lustigt!? Jag/vi har inte haft det problemet. Det längsta det tog var 3 veckor ena gången. Tråkigt när det funkar för vissa och inte andra

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Svar till: Usel postgång!
Information om dig: