Hem Forum Invidzonens forum Trött

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Anonym
    Gäst

Jag är trött. Trött på det mesta. Trött på att vara ensam, trött på Afghanistan. Varje gång jag hör något om missionen, landet eller ser någon i grönkläder (vilket händer dagligen då vi bor nära ett regemente) vill jag kräkas. Jag vill bara att Han ska komma hem igen, att det här ska vara över. Att allt det här tar slut någon jävla gång.

#50815 Svara
    fru gus
    Medlem

“Stackars dig!
    Jag tror vi alla har kortare eller längre faser när vi är urless på alltihop och bara vill ha det som vanligt igen. Det är jobbigt.
    Jag har “”utnyttjat”” några få av mina käraste när det blivit så jobbigt. Då har de lyssnat och “”tankat över”” värme och försökt att muntra upp mig på sitt sätt.
    Jag hoppas du har någon att prata med och som hjälper till att “”bära dig”” när du är trött.
    Det här kommer ta slut.
    Styrkekramar till dig …”

#50817 Svara
    L
    Medlem

Jag förstår din känsla och jag tror det måste få kännas så emellanåt. Det ÄR en stor påfrestning och det är inte konstigt att det ibland känns övermäktigt. Har du människor omkring dig som du känner att du kan ventilera med? Känns det såhär jobbigt jämt eller finns det bra dagar också? Jag har ungefär varannan vecka att det känns bra och varannan vecka att jag bara gråter. Men när det är som jävligast gäller det att komma ihåg varför allt detta är värt det, när han (med stort H) kommer hem och ni får lämna detta bakom er kommer ni båda säkert att ha växt otroligt. Den här saknaden, den här känslan av att er kärlek håller för jobbiga saker – det är ju en tillgång, ni vet något om er relation som gör er starkare än många andra som inte prövats.

Och när det är som allra tyngst. Då tänker jag på leaven. När jag står där på flygplatsen, jag början nästan skaka bara av tanken på den nervositeten, och han kommer ut ur gaten. Och man kan för första gången på 2 månader vara helt avslappnad. Den glädjen tror jag gör allt värt. Vad tror du?

#50819 Svara
    x
    Medlem

“Jag håller med dig….är så trött på detta. Trött på att dra hela lasset själv……. vad får jag ut av det här? Vad “”vinner”” jag på detta.”

#50821 Svara
    Anonym
    Gäst

“Tack för era stöttande kommentarer, fru Gus och L. När jag såg dem kom tårarna igen, det var skönt att läsa.
    Tyvärr är jag relativt nyflyttad och har inte nära vänner i närheten, jag har inte hunnit knyta de banden. Jag känner ett par människor i stan där vi bor, men mina nära vänner finns långt bort. Likadant med familj. De stöttar mig ju så klart när jag behöver, men att skriva till någon eller prata i telefon är inte samma sak som att ses och prata över en kopp te. Den kontakten och det stödet saknar jag.

Precis som du skriver L, det är bara vissa dagar som är “”dåliga”” dagar. Många dagar är ju egentligen bra! Väldigt bra till och med. Jag försöker fokusera på dessa allt jag kan och låta de dåliga dagarna “”rinna förbi””, men ibland är det svårt. Att tänka på leave och att vänta på Arlanda fyller mig alltid med fjärilar och sockerdricka! Jag längtar verkligen efter den dagen! Och glädjen man känner då är verkligen värt mycket, det har du så rätt i. Det är som att allt det onda blåser bort 🙂

x, jag hoppas att du finner en anledning och en vinning med detta. En dag tar det här slut, och vi kan fortsätta tillsammans med dem vi saknar nu. Har du lärt dig något under tiden du varit ensam? Har du gjort något du aldrig gjort förut? Jag har lärt mig mycket, och fått fixa mycket med. Jag känner mig självständigare nu än innan det bar av, det tycker jag är en liten seger. Kramar till dig!”

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Svar till: Trött
Information om dig: