Hem Forum Invidzonens forum trött och ensam mamma!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Anonym
    Gäst

“herreguud, känns som att en mission håller på i evigheter! att behöva handskas med oron,tröttheten,ensamheten osv helt själv är verkligen tufft. jag beundrar oss alla som är hemma och väntar på våra patners! ni vet den där längtan efter att få ha en vardag igen!? få ihop livs pusslet!? få ta “”helg”” tillsammans!? slippa höra om alla andra runt omkring som “”får ta helg med sin familj”” efter en lång arbetsvecka. listan blir lång… Jag saknar min man. pappan här hemma!”

#49927 Svara
    fru gus
    Medlem

Du är inte ensam!
    Även om det är ett tag sen min kom hem känner jag igen dina ord. Det var inte bara min man som åkte utan min bästa vän, mitt bollplank, min avlastning, min peppare, mitt allt.
    Och jag saknade honom så hjärtat värkte och tårarna brände, ibland.
    All respekt till dig och din insats!
    Styrkekramar

#49929 Svara
    Anonym
    Gäst

Känner lika dant. Han va hemma tio dagar och det va underbart. Men de tio dagarna gick fort. Trodde det skulle bli lättare denna gång men det är värre. VAB-ruari.. Sjuka gnälliga barn hemma, inget körkort så jag får gå i ur och skur för att handla. Nu har jag pajat min rygg. Ja listan är lång. Vill bara skrika Kom hem!!!?

#49933 Svara

Vi sitter i samma båt! lider med dig. fasen vilken tuff resa detta är. vill bara ha hem min finaste, bästa, sambo!

jag har gärna kontakt om du behöver prata av dig. hör av dig till mentorerna så kan dom säkert ta reda på mina konaktuppgifter?
    styrke kram på dig!

#49935 Svara
    Anonym
    Gäst

Vi har Linas matkasse men det är både för och nackdelar med det. Hinner inte laga dessa olika rätter för barnen gnäller och skriker. Men jag bor i en större stad och har Maxi i närheten. Vissa dagar känns det jobbigt och man inser hur mkt lättare när man är två.

#49937 Svara
    Anonym
    Gäst

Ensam trött mamma det vill jag gärna.

#49939 Svara
    P
    Medlem

Apropå matkasse så har ju iaf ICA på en del orter service att man kan beställa på nätet det man vill o få det hemkört – kanske bättre lösning än färdiga matkassar?

#49941 Svara
    Maria
    Medlem

“Kan verkligen rekommendera det signaturen “”p”” skriver om.
    Finns på ICA Maxi här i Skövde och funkar kanoners. Alltid bra packat och fina varor i kassarna.

Vill man inte få det hemkört så kan du få det färdigpackat och så bokar man en tid för hämtning. Då möter butikspersonal upp på baksidan och bör ut kassen till dig.”

#49931 Svara
    Invidzonen
    Medlem

Hej,

Jag berörs så av ditt inlägg. Vabruari kan ta knäcken på vem som helst, och allra helst när man är ensam hemma utan direkt möjlighet till avlastning.

Eftersom jag inte vet hur du bor kanske mitt råd blir helt värdelöst, men om du bor i en någorlunda stor stad önskar jag att du eller din man kunde kolla upp möjligeten till att ha någon av alla matkassar som finns. Tror det skulle kunna underlätta för dig och minska din börda litegrann <3

Kramar från mentor AnnaH

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
Svar till: trött och ensam mamma!
Information om dig: