Hem Forum Invidzonens forum Tips på fakta om Mali

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Karin
    Medlem

Hej på er alla! Som anhörig till en soldat som ska ned till Mali i höst så försöker jag hitta alla möjliga sätt att hantera oro och ovisshet och osäkerheten som kommer och går hos mig.

En sak som har hjälpt mig är att lära mig olika slags saker om Mali, uppdraget, landet m m. och jag vill bara tipsa om några saker utifall någon av er kanske är intresserad.

Jag har t ex shoppat flera jättefina kartor över Afrika i större format från http://www.allposters.se. Har också shoppat en himla fin genuin bok på Adlibris som är en reseskildring från Mali och specifikt från Timbuktu. Boken skrevs 2007 men kan säkert vara lärorik, det är många, många bilder och hela boken är personligt skriven av en svensk kvinna som varit där. Boken heter Timbuktu tur och retur och är skriven av Tarja Salmi-Jacobson.

Nån annan som har tips på sätt att lära sig mer om Mali? Eller knep för att känna sig ok och lugn? Kramar från mig!

#49319 Svara
    Anhörig
    Medlem

Hej! Tack för dina tips, jag tycker också det hjälper att läsa på lite. Och det är ju så spännande också att veta hur det är där.

Kan fylla på tipslistan med Mali-bloggen (älskar att läsa den) http://blogg.forsvarsmakten.se/malibloggen/ och även filmen Timbuktu som visades på bio för ett par månader sen. Jag har inte hittat den lättillgängligt nånstans än, men den borde gå att hitta om man letar lite. Riktigt bra och rörande skildring från förra året!

#49321 Svara
    Karin
    Medlem

Vad kul med dina tips, ja bloggen är jättebra. Ibland skulle jag önska de la ut inlägg lite oftare dock fast det som läggs ut är himla bra verkligen. Vad kul med filmtipset! Den filmen visste jag inte om men ska försöka se tillsammans med min sambo, toppen.

Skön helg till dig och er alla! Och en kram!

#49323 Svara
    Helen
    Medlem

Tycker också att de behöver lägga ut fler inlägg på mali bloggen. Saknade att det inte kom något till alla mammor på morsdag. Enkelt sätt att uppmärksamma de som är hemma och som säkert skulle glatt många. Nu får vi se om Mali02 kan få till lite fler inlägg.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Svar till: Tips på fakta om Mali
Information om dig: