Hem Forum Invidzonens forum tips om att hantera barnens saknad?

Visar 4 svarstrådar
  • Författare
      Agnes
      Medlem

“Ver eg inte ens om jag får skriva hör, maken tillhör inte FM utan strider fleecen internationell styrka. Vi har knappt någon kontakt mer än ngt kort textmeddelande om att han är ok. Oron tär, men just nu försöker jag främst komma på sätt att hantera femåringens ilska över att hans pappa åkt. Sonen testar gränser, retas än mer med lillebrorsan (4-åring) och är allmänt otrevlig även på f-skolan. Femåringen förstår mer av situationen än han borde, och jag vet inte riktigt hur jag ska lindra hans upplevelse av de hör månaderna. Oron gör ju även att mitt tålamod och humör inte är på topp, vilket inte förbättrar situationen.
      Julen stressat mig för i varje “”tradition”” så blir makens frånvaro än mer påtaglig. Hur gör ni andra med barnen? Vi har ingen stor släkt eller så att distrahera oss med helker…”

mamman
      Medlem

Du måste bara kontakta familjezonen här på Invidzonen. Det gjorde jag. Anna som har det är jätte bra!

fru
      Medlem

Jag fick hjälp genom Soldathemsföreningen de är också helt fantastiska. Ring deras huvudkontor.
      Kram!!!

Hej Agnes!
      Tack för ditt meddelande.
      Vi ville bara inflika att du är självfallet välkommen och inkluderad att ta del av Invidzonens stöd. Vi är själva anhöriga på insats och gör det här för att hjälpa andra i liknande situation.

Läs gärna mer på våra sidor för barnfamiljer. Familjezonen planerar fler aktiviteter för barn och vuxna och ett nätverk med andra i liknande situation som vill ha kontakt med fler.
      familjezonen(at)invidzonen.se, eller gå in på den här länken: https://www.invidzonen.se/default.aspx?page=21 . (Finns på vår sida under rubriken anhörigstöd >> för barnfamiljen)

Svenska Soldathemsförbundet erbjuder professionellt stöd i fler former till Försvarsmaktens anställda, Hör av dig till dem så kan se antingen hjälpa till eller vidareförmedla en kontakt. På den här länken finns kontaktuppgifter: http://soldathem.org/om-oss/

Hör av dig när du vill!
      Kramar från oss på Invidzonen

Anonym
      Gäst

“Samma som ovan ..

Visar 4 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.