- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 3 dagar sedan av .
Hem › Forum › Invidzonens forum › Till eftertanke och reflektion
“Med all förståelse och igenkännande gällande att vara anhörig till våra soldater i utlandstjänst så kan bifogad länk ge en bils av ett “”större”” perspektiv”” på vad våra soldater gör och varför!
Pappa till Afganistanveteran
http://www.youtube.com/watch?v=gHX5lAslnTc&sns=em
“
Det var verkligen ett bra tal. Kan behövas att bli påmind ibland varför man ska behöva stå ut med den här skiten. Håller med om att det ibland krävs våld för att få bort ondska och andra världskriget är verkligen ett praktexempel som alla nog håller med om och är tacksamma för att det kom amerikanska soldater och hjälpte till mot Tyskland. Dock så har jag fortfarande svårigheter med att se nyttan med allt lidande som vår tid i Afghanistan har lett till på hemmaplan men jag vill och hoppas en dag kunna se det som att det var värt det även om jag just nu inte riktigt är där.
Håller helt med Erik! Ibland (läs ofta) undrar man varför man måste stå ut med den här fruktansvärda saknaden och oron!! Såg en dokumentär på tv som jag länkar till http://www.svtplay.se/video/588090/utkladd-till-pojke
En kvinna uttrycker så starkt sin rädsla för vad som kommer hända i Afghanistan den dagen då Nato drar tillbaka alla soldater. Jag kände då att även om det ibland känns hopplöst så ger deras närvaro iaf hopp åt dessa kvinnor, barn och män. Som hoppas på ett friare Afghanistan. =)
Invidzonen
Hantverkargatan 52, 112 31 Stockholm
Tel växel/kansli: 08-400 20 388
Anhörigtelefon: 0761-66 33 17
E-post: kontakt@invidzonen.se
Invidzonen är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell förening som startade 2007 vars målgrupp är anhöriga till utlandstjänstgörande personal.
Copyright © Invidzonen | Webb av Bravo Webbyrå
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.