- Detta ämne är tomt.
-
Ämne
-
Är det någon mer än jag som går runt och ständigt sur och irriterad på min andra hälft som just nu befinner sig på utlandstjänst? Jag vet ju att han är extremt utsatt där han befinner sig och att miljön är påfrestande för honom. Jag vet också att han försöker så gott han kan att skriva, ringa och skicka brev för att påminna mig om hur mycket han saknar mig och hur mycket han längtar hem. Trots det, så går jag runt och varvar tårar och ledsenhet med irritation och ilska. Jag önskar att jag kunde ge honom den stöttning han faktiskt förtjänar och behöver. Jag önskar att jag kunde låta honom höra mig glad och förväntansfull. Tyvärr kan jag inte ge honom det. Jag har inte kunnat göra det de senaste två månaderna som vi varit ifrån varandra. Jag vet att jag saknar honom så otroligt mycket. Det är så tomt här hemma att det gör ont i mig att ens kliva innanför ytterdörren, just för han inte är här. Känslorna går inte alls att styra och jag går ständigt runt med dåligt samvete just för att jag aldrig kan vara annat än ledsen eller sur. Allt jag vill är att vara den där spralliga tjejen som han är kär i men jag kan inte vara det just nu. Hur hade ni hanterat det?