Hem Forum Invidzonens forum Tankar om anhörigstöd

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Hej alla,

jag har lite funderingar om efter missionstiden. Flera av er har, vad jag förstått, genomgått fler missioner. Snart är vår första mission slut och jag börjar fundera i banorna “”vad händer sen med anhörigkontakten””. Jag vet ju att invidzonen finns här och att det ordnas regelbunda träffar men om jag ska vara ärlig så hade jag inte tänkt gå på dem efter missionen var slut. “”Varför ska jag det, det är ju över för den här gången”” var min tanke.
    Sen började jag fundera och insåg att hey..det vore trevligt att fortsätta träffas. Vi kommer göra mission igen i framtiden och tills dess så börjar det kännas viktigt för mig att bygga ett nätverk av människor i samma situation. Hur tänker ni? Och är ni intresserad av att träffa likasinnade efter missionen? Jag tänker att man kan ju dra igång fikor/picknikar eller liknande.
    För helt plötsligt blev det viktigt att ge tillbaka, för mig, och det kommer att komma andra anhöriga.

Ha en fin kväll alla!

#54143 Svara
    fru gus
    Medlem

“Hej dennadagenettliv!
    Sunda tankar du presenterar. Kände själv att det inte blir aktuellt med träffar för nu är det inte “”skarpt”” längre, men har ändrat mig. Det är skönt att dela med dem som verkligen förstår. Dessutom är det gott att kunna stötta, vilket jag hoppas kunna. Och att spinna nätverk av starka trådar är viktigt, vi vet aldrig vad som väntar runt hörnet.
    Hoppas din kväll också blir fin!
    Kram”

#54145 Svara

Hej och tack för bra och konstruktiva ideér! Hoppas vi på Invidzonen kan vara behjälpliga med att få igång grupper som vill ses, och att vi får ordna sammankomster för grupper som har kontakt med varandra.

Utnyttja oss och hör av er!
    Vi finns ju här för alla anhöriga oavsett före, under eller efter insats.

Kramar från oss på
    Invidzonen

#54147 Svara
    2
    Medlem

“FruGrus,

vad roligt att du också har tänkt i samma banor. Då kanske vi kan mötas utanför etern när allt “”hem från mission”” hets lagt sig lite

#54149 Svara
    3
    Medlem

“Hallå där, dennadagenettliv….
    En otroligt klok tanke!!!! För visst är det som Fru Gus skriver : Inget jag trodde att jag skulle fråga efter MEN nu när jag står inför dom sista dagarna, så : JO!!!
    Så jag hoppas o tror att detta skulle kunna bli verklighet. Har vi nu med hjälp av varandra hållt oss “”i båten”” hela långa vägen, så vore det ju kul att kunna hoppa iland och sitta i sanden tillsammans….

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Svar till: Tankar om anhörigstöd
Information om dig: