Hem Forum Invidzonens forum Svart hål

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    O
    Medlem

Idag åkte han igen och tårarna kan inte sluta rinna. Varför i helvete utsätter man sig för det här? Det är inte många stunder man får må bra under det här året. Vi har precis haft tre otroliga veckor tillsamman men kan inte glädjas åt det nu när han har åkt igen. Är det inte meningen att man ska va tillsammans om man älskar varandra och inte behöva säga hej då hela tiden? Känner att jag är fasligt nära att deppa ner mig totalt. Förra gången tog det nästan tre veckor innan jag va på fötter igen efter det att han åkte. Alla dessa veckor imellan att de kommer hem är som att leva i ett rent helvete. Man orkar ju ingenting, kan inte ha oligt, eb klump i magen om att någonting ska hända honom och tiden går så långsamt. Vet inte var jag ska ta vägen riktigt. Alla säger att tiden går fort ochman ska stå ut och att det inte är långt till nästa leave och bla bla bla… men det är just det… bla bla bla de där orden betyder absolut ingenting för det är ingen som vet hur jag känner mig. Helt totalt söndertrasad. Och när han va hemma vile jag prata med honom om det, men han verkade må så bra att äntligen få va hemma och ta det lugnt, och jag mådde bra när han va hemma men nu så fort han har åkt kryper jag tillbaka ner i det svarta hålet…..

#57087 Svara
    Mia
    Medlem

Till O… Jag ser ditt svarta hål för jag har också en som åkt i dag men vi har gjort så här i många år med resorna som kommer i mellan åt,men det finns en vardag som man hittar även om det är tungt och som tar tid att komma in… Just när jag skriver har jag en arg 16-åring som precis börjat gymnasiet och i dag har pappa åkt och det blir en lång natt för oss..men en stor kram för att du orkar kämpa mor ett svart hål

#57089 Svara
    3E
    Medlem

Tänk efter på vad det var som gjorde att det kändes ok förra gången efter tre veckor… Kan du nå dit snabbare denna gången genom aktiva val?

Att tycka synd om sig själv är dessvärre ganska skönt ett litet tag men blir snabbt nedbrytande om man inte kommer ur det.

Jag tänker att min man är värd att vänta på och att jag är stark nog att klara det. Jag bara bestämmer mig. Jag ska klara det utan att gå sönder på kuppen. Och vet du, det går riktigt bra.

#57091 Svara
    Mentor Annas
    Medlem

Förstår din känsla! Man har haft ett par fantastiska veckor ihop, sen rycks allt bort och det svarta hålet ligger då nära att hamna i. Förstår att det känns jobbigt och man behöver nog de där dalana för att kunna känna att det känns de bättre stunderna. Förstår att de känns långt borta nu, men de kommer att komma tillbaka jag lovar. Förstår också din frustration kring att alla säger att tiden går snabbt för det gör den inte… Det är lång tid när man längtar och väntar! Men vi finns här för att ge dig stöd och orka fortsätta kämpa!
    Bra jobbat!
    Stor Kram

#57093 Svara
    O
    Medlem

Tack för era svar… jag önskar att jag bara kunde ta mig i kragen och må bra men det går inte. Jag bara gråter och gråter och vet inte vart jag ska ta vägen. Tror ni att det är någon idé att försöka kontakta någon psykolog eller liknande för att ha någonm att prata med? De förstår nog inte heller… Jag har svårt att komma ihåg hur de bättre stunderna känns. Jag känner bara att jag inte orkar mer…. vet inte alls vad jag ska göra….

#57095 Svara

Hej O,
    Det finns massor av möjligheter att få komma och prata och jag anser att det är en mycket bra idé att göra det. Se det som friskvård, att ta hand om sig själv.

Via Soldathemsförbundet kan du få gratis stöd, och det sker på det sätt som är bäst för dig och efter dina förutsättningar.

Vi på Invidzonen vill finnas för dig som medmänniskor. Tveka inte att maila oss, chatta eller ringa.

Soldathemsförbundet har även jourtelefon som man kan ringa dygnet runt. Det behöver inte var akut för att man ska få ringa dit. Tel. till denna är:070-570 99 91.

De lokala Soldathemmen finns också att tillgå om du vill träffa en medmänniska.

Det finns hjälp att få, och kraft att hämta!
    Utnyttja det!

Kramar från Cesilia/Invidzonen

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
Svar till: Svart hål
Information om dig: