Hem Forum Invidzonens forum *suck*

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

Suck!
    Kul att få veta via media att anhöriga (ev) ska till Africa…

#51013 Svara
    Mentor Annas
    Medlem

Ja det är alltid jobbigt när detta kommer för vi är många som vet känslan av att behöva känna oro att skicka iväg någon. Dock tror jag vi ska sitta lugnt i båten tills att försvarsmakten själva har bekräftat att de kan och har möjlighet att bidra till det hela.

Men är det så att det blir en ny mission så finns vi på Invidzonen och övriga organisationer här som stöd!
    Glöm inte det!

Kämpa på där ute!

#51015 Svara

Hej AnnaS!
    Tack för svar. Håller med dig om att det är tufft när det börjar dra ihop sig, igen & igen :-/
    Men vad gäller denna insats så är den så gott som spikad, det är jag 99,9% säker på.
    Det är bara en fråga om när 🙂

#51017 Svara
    L
    Medlem

Det jag undrar mest över är om min soldats nuvarande mission, i Afghanistan, kan avbrytas och han kan bli omplacerad inom tiden för den nuvarande missionen?

Skulle ju kännas sådär att bli uppringd en dag och få beskedet att han inte kommer vara kvar i Afghanistan utan åker till Mali om en vecka.

#51019 Svara
    Mentor Annas
    Medlem

Hej luttrad anhörig och L
    Förstår att det är mycket tankar kring det här…
    Jag har också förstått att det är stor risk/chans beroende på hur man vill se det och jag har förstått att det även finns stor chans för att min anhörig också kommer bli inblandad,
    Men jag försöker att inte ta ut något innan han kommer hem och berättar det själv.
    Men vi kanske kan stötta varandra?
    Maila mig gärna så kan vi prata mer om det. (min mail mentor.annas(at)invidzonen.se.

#51021 Svara
    Anhörig K3
    Medlem

“Hej alla!

Vi kan nog alla vara överens om att en insats i Mali kommer bli av, frågan är bara när.

Vi anhöriga kommer också få infon olika tidsmässigt beronde på vad vi har för “”informationskanaler””.

Självklart så påverkar det oss anhöriga på olika sätt och det är skönt att veta att alla stödorganisationer finns om vi behöver dem.
    Det som blir farligt är om vi anhöriga börjar lägga värderingar i varandras känslor & upplevelser. Olika kommer vi alltid att tycka 🙂

@ “”Luttrad anhörig””: Jag håller med dig, aldrig roligt att få beskedet via media 🙁

@ “”L””: Det vet bara din soldat. Oftast beror det på vad han/hon har för tjänst. Men eftersom Mali insatsen fortfarande antas befinna sig på planeringsbordet så är nog risken ganska liten om inte obefintlig.

Kram på er!”

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
Svar till: *suck*
Information om dig: