Hem Forum Invidzonens forum Stressad

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Hej!
    Känner att jag behöver skriva av mig lite!
    Har sedan några dagar tillbaka fått hem min sambo på ledighet ifrån Mali. Jag är så himla glad över att han är hemma igen.
    Dock kommer jag hela tiden på mig själv över att vara så himla stressad. Känns som han skall åka tillbaka i morgon och man skall få tid tillsammans. Jag jobbar om dagarna vilket gör att kvällar och helger blir extremt viktiga för mig.
    Samtidigt så vet jag att han inte orkar en massa utan är trött.
    Jag har så svårt att koppla av nu och stressen över att han snart åker tillbaka gör att jag inte riktigt kan glädjas över att han är hemma. Allt blir en dum ond cirkel.

#49487 Svara
    Anhörig
    Medlem

Hej.
    Visst är det underbart att ha sambon hemma, min karl är hemma nu oxå! Det jag rekommenderar är att lägga in i almanackan på mobilen vilken dag han åker igen. Så kan du gå in och kika när du blir stressad och påminna dig själv att det är ett tag kvar.
    Ta en dag i taget och ta hand om varandra.
    Ta det bara lugnt, sätt på en film och njut av varandra sällskap

#49489 Svara
    militärfru
    Medlem

“Hej!
    Känner verkligen igen mig i det du skriver. Är redan stressad och min man kommer inte hem förrän nästa vecka! Känns som det är lite typiskt oss “”hemmahjältar”” för min man är lugn som en filbunke när han är här. Tror man får andas och skaka av sig stressen och försöka vara här och nu. Inte ta ut nästa borta-period i förväg liksom. Lycka till! Pepp-kram!”

#49491 Svara
    Krank
    Medlem

Jag fattar precis. tack för att jag får ta del av era känslor och tankar. Det hjälper mer än min psykolog vill jag lova.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Svar till: Stressad
Information om dig: