- Detta ämne har 6 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 3 år, 5 månader sedan av .
-
Ämne
-
Jag och barnen har precis vinkat av och sagt hej då till make/pappa. Första gången han är iväg och till en början ville jag verkligen inte att han skulle åka. Men då jag vet att det är en stor dröm för min man, ända sedan 20-års åldern har jag ändå velat att han ska få göra detta, så det har absolut varit ett gemensamt beslut. Vi har vetat sedan i höstas att han ska åka i april/maj och jag har nog blundat lite för det, inte velat tänka för mycket. Det är senaste veckan som allt kommit ikapp mig. Det är först igår exempelvis som jag hittat denna sida, vilket känns såå skönt! Jag kan inte sluta gråta, det känns som hjärtat slitits från mitt bröst och jag mår fysiskt illa. Det känns som jag ska kräkas.
Det är så mycket känslor, som ett enda virrvarr. Å ena sidan är jag stolt över denna chans han får, och jag vill glädjas med honom. Samtidigt är jag så rädd och jag känner mig så otroligt ensam och liten. Det ena barnet har också varit mycket ledsen och gråtit senaste dagarna. Han vill inte att pappa ska åka. Det är smärtsamt att se sitt barn så ledset och försöka trösta samtidigt som man själv är ett nervvrak.
Jag vet att det kommer bli en tuff tid framöver, heltidsarbete, tre barn med diverse aktiviteter. Jag har inga föräldrar i livet och svärföräldrarna bor timmar bort från oss.
Därför känns det så himla skönt att ha hittat detta forum, att kunna skriva ner sina känslor och få läsa andras berättelser. Tillsammans är vi starka vill jag intala mig själv!