Hem Forum Invidzonens forum Soldathemmets anhörigstöd

Visar 5 svarstrådar
  • Författare
      S
      Medlem

Jag vill bara varmt rekommendera soldathemmets stödtjänst för anhöriga! Från det att jag tog kontakt med dem i måndags så har jag redan hunnit ha ett inledande telefonsamtal och dessutom blivit tilldelad en kontaktperson för vidare samtal under nästa vecka.

Det hela har skötts otroligt proffsigt, snabbt och alla jag har haft kontakt med har varit otroligt bra.

Gör inte som jag och gå för länge med allt som bubblar inombords….

Linda
      Medlem

min fästman ska åka med sin grupp, fs23, och jag kan helt ärligt säga att efter alla inlägg jag läst,blivit väldigt orolig och ledsen.. visst vi planerar bröllop då han kommer hem men ändå så blir jag orolig.. ska prata med honom om detta,som jag gjort tidigare då han sagt att jag inte behöver vara orolig… men klart att man blir det ändå… med tanke på allt man läser här.. kram linda

S
      Medlem

Hej Linda,

Jag förstår att du känner dig orolig och ledsen över att ha läst det som skrivs här inne. Men tänkt också på att det inte är en majoritet av alla anhöriga som finns representerade här inne, utan att det också finns de som löser det hela på ett väldigt bra sätt.

Självklart är det påfrestningar, men vi är alla olika bra på att kommunicera med varandra och för vissa är det svårare.

Jag vet att många här inne har rekommenderat PREP-kursen och det kanske är någonting för er? Om du känner dig så orolig redan nu kanske det kan vara bra att titta på förebyggande åtgärder. Jag tror också att det är viktigt att lyssna till sig själv under deras mission och direkt ta itu med jobbiga känslor och tankar, så att de inte tar över.

Kram

A.
      Medlem

“Kan förstå att du blir orolig av att läsa alla inlägg här på invidvid zonen, tror dock att du måste ta i akt att många som skriver här inne gör de för de har BEHOVET av att prata av sig, och dela med dig av sina “”problem”” till lika sinnade.

Jag och min pojkvän har ett mycket bättre och starkare förhållande nu än innan missionen (inte för att de var dålig innan) men båda två har starkts av upplevelsen och insett hur mycket vi betyder för varandra och hur viktigt och rätt vårt förhållande är. Allt är inte bara negativt… men precis som många andra skrivit här inne… kommunikation är a och o.

M
      Medlem

Linda: min sambo va nere på fs19 och vårt förhållande är hundra gånger bättre nu än det va innan han åkte. Missionen förde oss närmre och den förståelsen, förtroendet och tryggheten vi känner och har i förhållandet nu är otroligt. Jag är glad att han åkte, skulle göra om de igen! Missionen gav mig mer än jag vågat önska 🙂 tror bara att majoriteten av de som skriver här har fått uppleva den dåliga sidan av missioner, men det är absolut inte så det slutar för alla.

JL
      Medlem

Min upplevelse är att : tack gode gud att jag får ventilera oro och allt hemskt här. Jag har liksom ingenstans att prata av mig annars.. Tack vare detta får jag prata av mig och hitta en lösning. Så Linda, se detta mer som en lösning när du känner något eller ens om du känner något. De som det sen går bra för lever ju vidare utan att skriva om det här. Helt förståeligt.

Jag är glad att få skriva av mig. Då tänker jag klarare sen!!!!

Tack alla ni i chatten! Ni är helt underbara.

Visar 5 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.