Hem Forum Invidzonens forum Soldater som mår dåligt vid hemkomst och/eller avbryter missioner

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      :D
      Medlem

“Jag har läst runt lite i trådarna men inte hittat så mycket. Jag har lite funderingar kring om det är vanligt att soldater mår dåligt vid hemkomst, alternativt att dom avbryter missioner? Jag är rädd för att “”min”” soldat kommer att må dåligt.. Fysiskt sett har han fått den träning som behövs, men psykiskt… Jag får en uppfattning av att han förväntar sig något helt annat än vad som “”erbjuds””.”

Det är mycket ovanligt att någon mår illa efter hemkomsten. Försvarsmakten gör sitt bästa för att anställa så många psykologer som möjligt och försöker därmed förstå att man mår illa efter några dagar i Afghanistan.

:D
      Medlem

Tack för svaret, inte varit inne på länge och kunnat svara. Jag fann uppgifter på annat håll, och tydligen så är det ca 30% som mår dåligt på något vis efter hemkomsten…Det va inte så rolig läsning men ska försöka att inte oroa mig så mycket.

LO
      Medlem

Jaha….Det va ju ingen rolig läsning… Tror att vi båda kanske läst samma undersökning, om det va den officersförbundet gjort? Den va inte å kul, är det många andra som tagit del av den och i så fall vad tycker ni?

Visar 3 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.