Hem Forum Invidzonens forum Snart dags

Visar 15 svarstrådar
  • Författare
      Julenissan
      Medlem

“Hej!
      Två veckor kvar, sen åker han. Känslorna åker berg och dalbana. Har varit i balans ett tag nu men igår kände jag att jag inte vill. Grät en skvätt och känner mig jobbig – men fick en gullig kram och “”du behöver inte be om ursäkt””.
      Just nu vill jag bara att det ska bli av så jag får börja nedräkning till hemkomst. Alla tankar får mig att ibland bara vilja åka ifrån alltihop, för att slippa vara orolig, ledsen och längta.
      Börjar inse att det i samband med avresan troligen kommer att bli så himla jobbigt, dessutom med julen i antågande där barn och anhöriga älskar julen. Bävar för de där dagarna när allt ska vara stämningsfullt…”

Carina
      Medlem

?

Carina
      Medlem

Skickade ett hjärta ovan…som blev ett frågetecken.
      Kram

mamma K
      Medlem

Oh jag förstår precis hur du känner! Vår son åkte förra veckan! Jag har också varit stark och lugn men precis som du så brast det för mig några dagar innan han åkte!
      Det är helt ok och känns så mycket bättre nu! Det första samtalet blev ovärderligt!
      Stor kram till Dig hörs här igen

Julnissan
      Medlem

“Tack söta ni för hjärtan och kramar!
      Gör mitt bästa att acceptera OCH tillåta mig att krascha lite då och då. Tror det är bättre än att hålla en fasad och bita ihop.

Har pratat och berättat för mannen här hemma om mina tankar och känslor. Även om jag inte vill “”tynga”” honom inser jag mer och mer att det är just det att jag berättar som gör att vi kommer att klara av och växa i det här.”

Josefine
      Medlem

“För mig var de sista 2v värst. “”Kan han inte bara åka så jag får komma in i min rutin?!”” och i nästa sekund “”Åk inte!”” å så lite ugly cry på det …
      Kram <3

Förälskad
      Medlem

Tiden innan är värst. kan hålla med dig Julenissan att man bara vill att de ska åka för att kunna börja nedräkningen. Vi hade förmånen att få vara varandra nära i en veckan innan och det var behövligt och en förmån. Jag grät ut rejält för att rensa allt negativt för att sen kunna gå vidare. Vid det stora avskedet så tänkte jag att han bara ska på en affärsresa och är snart tillbaka bara för att inte brista ut i gråt just där och då. Vi har ett förhållande som består av mkt humor så vi kunde skämta bort det negativa.
      Vi får tänka positivt för vad det gör för freden och försöka vara starka. En bamsekram till oss alla kan jag tycka.

en vän
      Medlem

Jag känner igen mig så mycket, det är som att läsa ett kapitel ur dagboken. Tack för att du delar med dig, skriv gärna här igen. Skriver hjärta istället för att försöka mig på ett tecken.. Styrkekramar!

Julenissan
      Medlem

Å vad skönt att läsa era pepp! Att veta att vi känner på samma sätt stöttar oerhört! Kramar till oss alla starka, stolta o oroliga! <3

Julenissan
      Medlem

Idag på jobbet fick jag en otäck känsla av att det här kommer inte att gå,jag kommer att rasa. Vad händer om jag inte fixar det här? Om jag inte orkar sköta vardagen?
      Jobbar som lärare och har bland annat en hel del elever som kommit hit som flyktingar, känns konstigt att jag ska vara hemma och hjälpa flyktingar medan mannen gör samma sak långt borta . och jag i en säker situation.
      Tror att mina gulliga kollegor håller lite koll på mig, känner mig tack och lov trygg med dom och räknar med stödet från dom.

Aka
      Medlem

Hej på er!
      Jag instämmer med det nu skriver och till timtenissen du ser du är inte själv!
      Det är just det som vi ska stötta varandra med! Vi känner lika inför det här många gånger!
      Jag har alltid tyckt tiden innan är jobbigast och att säga hej då är som att sätta en kniv i hjärtat och vrida om! Lär mig aldrig och gråter alltid! Men känslan att få möta honom på samma plats som där man sa hejdå ett tag sedan är helt obeskrivligt härligt och något som är en höjdpunkt!
      Jag har pratat med Invidzonens mentorer både via mail och chatt och de är toppen för att få vardagen att gå och få prata med någon med erfarenhet!
      Längtade alltid efter att öppna mailkorhen för att ha fått ett svar från min hjälte eller ifrån min kontakt på Invidzonen! Kram på er alla kämpar

Aka
      Medlem

Julenissan ska det stå^^

Förälskad
      Medlem

“Klart du fixar detta “”Julenissan”” Du måste tänka positivt och att du gör ett kanonjobb både hemmavid och på ditt jobb. Du är värdefull! Be om stöttning av de nätverk som du kan lita på och känna dig trygg med.
      Tummen upp för dig! “

Mamma V
      Medlem

Jag har precis klarat av det halvår sonen varit iväg, och jag vet precis vad ni går igenom. Jag hade mina tuffa perioder precis när han åkte och nu när det är så nära ( tänk om något händer). Jag vet att jag målat/målar f..n på väggen ibland, men när vardagen gjort sig påmind med jobb och rutiner så har dagarna gått fort. Vi har hörts av via messenger och Skype när längtan varit för svår. Nu är det kanske skillnad på att vara mamma eller sambo, men jag tror att saknaden är ändå samma. Kämpa på och ta tillvara på de tillfällen när ni hörs av, de värmer så gott. En stor kram till er alla som nu precis står i början av er mission ??

Mamma V
      Medlem

Men, jag skickade ett hjärta men det blev visst frågetecken……. <3

Julenissan
      Medlem

Så, då har vi pussats o kramats hej då. Hela dan har kännts overklig och nu sitter jag på väg hem… Allt prat vi haft har hjälpt i den här stunden, men naturligtvis kommer det bli tuffa dagar. Som tur va, helt oplanerat fick jag träffa hans kolleger och en anhörig. Fika, prata och bara umgås va toppen. Fick oxå en bra inblick i fler människors tankar om det här och löften om att ta hand om varann -både de här hemma o på mission Känns trots allt bra!

Visar 15 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.