Hem Forum Invidzonens forum Snart dags…

Visar 8 svarstrådar
  • Författare
      Chefenhemma
      Medlem

Om två veckor exakt åker han… min älskade man. NU börjar det märkas på barnen. Hur har du det där hemma? Du som också väntar på att din andra hälft/ son/dotter mor/far ska åka iväg?

http://pappareserbort.blogspot.se/

F
      Medlem

Min sambo åker också och jag har faktiskt börjat vänja mig vid tanken. För det mesta känns det ganska bra. Jag tycker att det är skönt att det äntligen ska dra igång för det har känts som att man bara går runt och väntar den senaste tiden.

Kram!

Sanna
      Medlem

Min sambo åker också nu, det känns tungt dom flesta dagarna. Det är saknaden som är den jobbigaste biten för mig. Klart är jag orolig att det ska hända honom något där nere men samtidigt vet jag att han och hans kollegor är väldigt duktiga på sitt jobb och dom tar inga onödiga risker. Jag hade inte klarat av att gå och oroa mig för honom varenda dag, då hade jag blivit knäpp.. Men saknaden, den är hemsk. Bara nu när han varit på Livgardet i veckorna har det varit fruktansvärt, hur ska det då bli i ett halvår?!
      Men jag tror helt klart på att man fixar mer än vad man tror, att man är starkare än vad man vet om.
      Och vi har varandra, och det känns skönt att veta att andra är i samma sits som kan peppa och stötta i jobbiga situationer.

Kram till er alla!

Emelie
      Medlem

Min sambo åker också ner nu snart. Tycker att de är skönt att tiden har kommit så man slipper gå och vänta längre. Har vetat om nu i 2 år att han skulle åka ner hösten 2012 så har gått och grubblat på de länge så ska bli skönt att de blir gjort nu. Men saknaden och oron kommer vara stor här hemma när han väl åker. Men tror vi alla kommer klara detta tillsammans. Skönt att veta att de är fler som är i samma sits som en själv.

kramar till er alla!

Chefenhemma
      Medlem

Skönt att det är fler än mig som också känner att ÄNTLIGEN ska det sätta igång så att säga…all tid på LG har varit som en transportsträcka. En mjukstart kanske?
      För vår del gick det ganska fort, min man blev tillfrågad i slutet av juni om han ville följa med. Sedan har det bara rullat på men nu är det dags.
      Ja saknaden kommer att vara värst… helt klart!

Sara
      Medlem

En liten påminnelse… För allas säkerhet ska vi inte ange i forumet när flygningar m.m. kommer ske. Man vet aldrig vem som läser.

Min man är iväg med FS23 och jag känner igen det ni skriver – innan han åkte gick vi bara och väntade på att det skulle komma igång nån jävla gång, så vi fick börja räkna ner.

Ett tips – räkna ner till första leaven, när den är klar, räkna ner till andra. Börjar man räkna ner till missionsavslut blir man knäpp 🙂

M
      Medlem

Jag vinkade av min pojkvän för ett tag sedan. Absolut värsta tiden var några veckor innan, när man bara gick och väntade. Och sen dom två första veckorna när han var borta. Sjukt nog så hittar man en vardag igen som fungerar. Man märker hur mycket dom kan ringa, svara på mail mm. Jobbigt är det varje minut, men det går =) Styrkekramar till er alla!!

Linn
      Medlem

“Vi gjorde som hon sommarprataren. Eftersom leave inte är säkert så räknade vi inte med den. Kanske lättare när vi inte har några barn i familjen.

Och så tog vi till oss det hon sa om att fira att sista leaven inträffat för då började den “”riktiga”” nedräkningen. Vi firade med ost, kex och lite småplock och annat gott. Det funkade för oss 🙂

Som tur var fick min gubbe koma hem på “”ledigt”” två ggr.”

Sol
      Medlem

“Tänk vad olika vi ändå är. Själv hade vi aldrig klarat oss med förståndet i behåll om vi inte hade “”hängt upp oss”” på leavernas ankomst.

Som ngn annan skrev i ngn tråd – fins inga rätt och fel. Huvudsaken är att man gör det som blir bäst för en själv.

Heja oss!”

Visar 8 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.