Hem Forum Invidzonens forum Snart

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    S
    Medlem

Nu har min kära soldat varit iväg i 10 veckor och om 2 veckor kommer han hem på sin första leave. Jag längtar efter honom men samtidigt börjar jag bli stressad över att han ska komma hem. Jag går runt och är olig och har ont i magen. Jag vet inte varför riktigt. Jag har inte speciellt höga förväntningar på att leaven ska bli helt fantastisk eller så. Klart det kommer bli mysigt att få ha hoom hemma ett par veckor. SÅ varför är jag oolig och känner olust? Någon mer som känt eller känner så?

#58231 Svara
    Carina
    Medlem

Jag känner lite som du. Det jag är mest rädd för är att trilla ner när kärleken åker tillbaka och behöva börja den jobbiga klättringen tillbaka igen. För det var sjukt jobbigt att bli ensam…och det tog ett tag innan jag hittade tillbaka till att känna glädje igen.

#58233 Svara
    Mentor Annas
    Medlem

Det är inte lätt att bli lämnad, Du har nu varit själv i 10 veckor. Du har försökt att hitta din vardag och dina rutiner. Du har på något vis levt själv en lång tid. Det innebär att man på något sätt har bygt upp en mur. En mur för att man ska orka. När han då kommer hem blir det som den här muren rasar och man ska åter igen ställa in sig på något nytt. Det är inte så lätt. Man har vant sig vid ensamheten. Där med inte sagt att man inte saknar och längtar. Men på något sätt blir det något nytt igen som man ska försöka förhålla sig till vilket inte alltid är så lätt.
    Sen oro du känner kände jag också efter en lång tid ifrån varandra. Men på något sätt så försvann allt det när jag såg honom när han klev av tåget. Det var fantastiskt skönt. Jag hoppas att det kommer kännas samma för dig!
    Vi finns här för dig!
    Kram

#58235 Svara
    H
    Medlem

jag förstår precis hur du menar. jag var så otroligt glad att han skulle komma hem och jag hade saknat honom så mycket. men när det började närma sig så kändes det som att jag inte ville träffa honom… jag funderade till och med att hoppa av bussen och åka hem igen men så fort jag såg honom på flygplatsen försvann alla såna känslor! det var så underbart att träffa honom igen att få krama och kyssa honom. hoppas att det blir så för dig med 🙂 !

#58237 Svara
    E
    Medlem

Det är roligt och skönt och träffas samtidigt som jag direkt efter den första glädjen över att han är hemma alltid blir förbannad på honom, Detta kan ite jag hjälpa alla känslor kanaliseras till leaven och på nåt sätt är det alltid som att vi måste hitta tillbaka till varndra igen, till rutiner och den sköna vardagen som jag saknar och precis när all känslostormar har lagt sig och allt börjar kännas som vanligt, då åker han igen. Jag tycker leaven är svåra. Ibland önskar jag att missionen var en månad kortare och att han var borta i ett sträck…

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Svar till: Snart
Information om dig: