Hem Forum Invidzonens forum Slutövning…

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    C
    Medlem

Denna helg har varit helt ok. Däremot ficm jag ett samtal igår om att han kommer att åka två dagar tidigare än beräknat. Alla ska inte göra det man han ska. Det gjorde mig jätte upprörd för de har inte fått någon förklaring till det hela utan vi ska bara finna oss i det. För mig är det lite dubbelmoral av försvaret att å ena sidan förklara hur viktigt avresan är och att den ska planeras i god tid så det blir en positiv upplevelse och sedan så säger de att vi här hemma är halva missionen och är jätte viktiga. Sedan flyttar de bak avresan så vi får ännu mindre tid tillsammans. Nu hade vi inte planerat något jätte stort och vi har inga barn som missar dagar med honom men ändå. Så det blev jag arg på. Fast annars har deta varit bra och nu vill jag att han åker så han kan kommahem igen 🙂

#58631 Svara
    u
    Medlem

Detta har varit värsta helgen på länge. Vi har inte barn, vi bor i en lägenhet och således har jag bara mig själv att ta hand om…det borde vara lätt, jag borde passa på att njuta av att va själv eller umgås med vänner jag inte prioriterar så ofta annars, men jag funkar inte så. Tårarna är inte långt borta, överallt påminns jag om att det snart är dags, att min man och bästa vän ska jobba så långt borta, att vi inte kommer att uppleva det här året tillsammans. Det är inte första gången jag är ensam över en helg MEN den här gången upplevde jag något nytt – det är så här det kommer vara varje dag under en väldigt lång period. Det blir kanske lättare, det finns nog en vardag där – efter att han har åkt. Jag är inte på något sätt arg på honom för att han åker, jag tror att jag förstår men jag är egoist – vi har valt att leva med varann av en anledning och jag vill ha honom hemma! Det är mycket roligare när han finns vid sidan om….Nu vill jag bara att han ska åka så vi kan börja räkna ner…

#58633 Svara
    Cami
    Medlem

Detta har oxå varit den värsta helgen och veckan för mig! Jag har sån MEGA ånget över att han ska åka! Känns som mitt hjärta håller på att gå i bitar… Han är på sin sista slutövning och han hinner knappt höra av sig och det gör mig påmind över hur det antagligen kommer att vara… Jag har inte varit med om det här innan då vi träffades i höstas, så jag vet ju inte vad jag har att vänta så känslorna är i en berg och dalbana! Ååååååå, vad jag önskar att han inte skulle åka!

#58627 Svara
    Anonym
    Gäst

“Jaha så har man tagit sig igenom halva slutövningshelgen också.. Sedan är det två hemma helger innan det är “”på riktigt””.”

#58635 Svara
    Anonym
    Gäst

Jag tycker att helgen har funkat bra. Är trots allt ganska trött efter en helg med tre barn som har hållit hårt i den föräldern som finns kvar hemma.

#58637 Svara
    Anonym
    Gäst

Jag är jätteglad att jag hade bjudit hem en kär vän, så vi hade hela helgen tillsammans. Tack vare henne slapp jag grubbla så mycket just då men det kom ju såklart som ett slag i magen när jag lämnat av henne vid tåget… tystnaden och ensamheten blev enorm!

#58639 Svara
    Anonym
    Gäst

ÅH! Fösök få ledigt!!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
Svar till: Slutövning…
Information om dig: