Hem Forum Invidzonens forum Skitskitskit

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      H
      Medlem

Sitter hemma med en sån otrolig ångest. Känner inte igen mig själv längre, är en rolig utåtriktad tjej med massor av vänner och har alltid saker för mig. Eller var. Nu är jag mestadels hemma, trött och orklös och gör ingenting. Trodde aldrig det skulle bli såhär jobbigt. Känns så otroligt inte värt det att hans jobb ska göra så jag mår såhär, äter lugnande varje dag i stort sett. Ändå kan jag inte klaga på honom, han har varit underbar hela tiden, stöttande för han vet att jag mår dåligt. Men jag känner skuld över att inte kunna vara lika stöttande mot honom.
      Saknar honom så otroligt mycket, det känns som att en del av mig som saknas… Ingenting blir lika roligt när jag inte har honom.
      Vi har pratat lite om att han nog kommer att åka igen, det är ju trots allt hans jobb. Men vet inte om jag klarar av det. Samtidigt som att det finns ju inte så mycket val, vill han åka så gör han det. Kan inte göra slut för det, och vill inte heller. Det är ju bara honom jag vill ha…

sofia
      Medlem

Det är himla svårt det där när det ibland blir två viljor i en relation… Å ena sidan vill man som anhörig inte hindra sin soldats drömmar, men hur mycket ska soldatens drömmar förstöra för den anhörige? Jag och min sambo har gjort upp att han åker på en mission, vilket var planen för honom redan innan vi träffades. Sen får vi se hur vi gör efter det, men jag har svårt att tänka mig en mission till om jag har mått väldigt dåligt under den första.

Jag tror att det är viktigt att man kommer överens om sånt redan innan den första missionen. Hur man gör med en ev. andra mission beroende på hur den första gått.

Kanske hjälper det om ni kommer överens om att ni ser hur ni båda mår av en första mission (om det är er första) och att ni sedan gör ett gemensamt beslut angående en andra?

Tycker synd om dig att leva med en ångest och att behöva äta lugnande… Min sambo har ännu inte åkt iväg men det väntar en mission 2012 som jag bävar för…

Hej H och Sofia!

Det är inte lätt att klara sig igenom dagen med den ångesten du beskriver. Det kan vara som Sofia själv skriver bra att prata igenom både bra och dåliga delar med missionen, försöka tillsammans bygga upp styrkan för att klara en till mission.

Du är inte ensam i detta och det finns hjälp att få. Vi på Invidzonen finns här för er, ni kanske ska försöka gå på en PREP-kurs. Det brukar också hjälpa att träffa andra som är i samma situation. Hör gärna av dig till Invidzonen så kan vi hjälpa dig.

Styrkekramar till er båda

Nicole
      Medlem

Hej,

Min kille ska iväg i December i 6 månader, första gången… Hur många gånger har din kille varit iväg och under hur långa perioder?

Hör gärna av dig till mig.

(Invidzonen not* Borttagen epostadress.
      Hör av er via kontaktformuläret så kan vi förmedla Nicoles adress. Kram från Cesilia/Invidzonen)

Visar 3 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.