Hem Forum Invidzonens forum Skit jobbigt att vara anhörig just nu

Visar 2 svarstrådar
  • Författare
      :D
      Medlem

Min soldat har fått tråkiga besked hemmifrån (kan bli så irriterad på andra anhöriga som ger hårda besked över telefon direkt till vår soldat).
      Hörde hur knäkt han var i telefon och kunde inget göra.
      Fick reda på nu att han kommer hem i morgon, för han mår inte bra.
      Kan känna hans sorg, hans panik och ångest. Förstå att han bara vill hem….
      Känns som jag inte kan andas, otillräcklig och handlings förlamad… han är hemma om 24 h. 40 dagar för tidigt…. Jag vet inte var jag skall ta vägen eller vad jag skall göra!

• #56839 Svara

Känner så väl igen den där känslan! Min soldat mådde också dåligt under en tid, och att höra det men inte kunna göra något kändes jättejobbigt. Jag ville ju bara vara nära honom, hålla om honom, trösta på riktigt.

Jag tror att man ger en trygghet och tröst även om man inte känner det själv, bara genom att finnas där. Prata med din soldat, lyssna om han vill prata, finns där när han behöver. Kanske behöver han vara för sig själv ett tag, kanske inte. Man får känna av situationen lite. Det viktigaste tips jag kan ge är att kommunicera med varandra! Glöm inte bort dig själv i det hela, för det kan vara lätt hänt. Vi finns här om du behöver prata mer.

Styrkekram till dig!

• #56841 Svara
      Mentor Annas
      Medlem

Det låter tufft det du skriver. Men instämmer med vad mentor Hannah skriver.
      Att bara finnas där för dem är ofta den bästa stöttningen, de kan behöva lite tid innan de öppnar sig men tids nog kommer de öppna upp sig.
      Vi finns här för dig!
      Kram

Visar 2 svarstrådar
Svar till: Svar #56841 i Skit jobbigt att vara anhörig just nu
Information om dig:

Avbryt