Hem Forum Invidzonens forum Skicka paket?

Visar 9 svarstrådar
  • Författare
      Missmineral
      Medlem

Jag vill skicka ned något fint paket till CNL, till min egna finaste specoff såklart, men vet inte exakt vad jag vill skicka ned. Har någon något tips på vad man kan skicka ned? 🙂 Funderar ev lite på att fixa fram fina bilder på mig själv att skicka ned, eller en bild iaf.

( Speakercorner.blogg.se )

T
      Medlem

Jag skickade hans favorit godis och chips, ett kärleksbrev och några foton på mig och några på oss tillsammans! Uppskattades jättemycket!

Missmineral
      Medlem

“Min har “”tyvärr”” fått för sig att vara helt nyttig där nere, dvs inte ätit något onyttigt alls sen han kom ner. Tyvärr har vi knappt hunnit ta bilder på oss två tillsammans, utan de som finns har han redan med sig där nere. Dvs kanske en bild..

Men vill skicka ned någon slags paket med bild, brev och något annat 🙂 “

malin
      Medlem

Jag plockade ihop allt möjligt. Trisslotter, någon kul tidning, en bok, adventsljusstake (han va där i julas) men en midsommarstång kan ju va aktuellt :p En liten bok om kärlek, gallerix har massa sånt sött. En liten liten flaska med min parfym skickade jag ner. Tror dom blir glada för det lilla bara det är någonting som betyder nått 🙂 Hoppas du hittar på något kul!

Jill
      Medlem

“Min sambo blev också nyttig, därför var det extra roligt att skicka ner 2kgs paket med godis och chips. Även energidryck och Cola. (som han verkligen saknade)
      Dottern ritade teckningar och jag skrev kärleksbrev (sprayade min parfym på brevet. old fashioned)

Min sambo var nere över jul. Och fick julhälsningar av syskon och pappan.
      Jag kände mig rätt risig (han hade varit iväg en månad och jag mådde inte bra) så jag orkade inte riktigt att sätta mig och göra en “”julhälsning”” och idag är jag rätt glad för det.
      Jag fick ju knappt svar på mina mail. Brev fick jag inga alls. (men känns som det hade varit överkurs ändå)
      Tro mig. Man vill vara jättegullig/romantisk.
      Men:
      det kan ta skitlång tid innan din soldat ens får det.
      jag skickade ingenting när han åkte ner efter leave två.”

LT
      Medlem

Jag skickade parfymerade kärleksbrev och foton på mig. En gång skickade jag ett örngott, en annan gång en nyckelring och ett par handskar som han ville ha. Ett tips är att skicka saker som han kan förbruka där nere eller som inte tar allt för stor plats att ta hem.
      Får sakerna plats i ett grönt vadderat kuvert kan man skicka det som brev. Då går det med nästa leaveflyg. Skickar man som paket kan det ta lååång tid. Jag skickade ett paket och det tog 10 veckor innan det var framme.

Linda
      Medlem

“Jag skickade ett paket idag 🙂 skickade ner kort på oss och på mig (som han hade bett om), “”roligt”” smågodis från lagerhaus typ kärlekspiller och en klubba som det står Puss på, ett litet kärleksbrev och en tjocktröja eftersom det tydligen är ganska kallt inomhus.. Tråkigt att det kommet ta 10 veckor bara som LT skrev… Min pojkvän har också bestämt sig för att vara nyttig men jag skickade som sagt ner lite godis ändå hehe.. Har dom kontor kan det vara kul att skicka ner typ planscher och liknande så de kan inreda lite 🙂 jag hittade tyvärr inga roliga eller några som fick plats i paketet. Jag körde med postens gröna paket (Max 2 kg) som kostade 99 kr :)”

CL
      Medlem

Kan tipsa om att det inte alls behöver ta 10 veckor, när maken var i väg kunde det ta allt mellan 10 dagar och 6 veckor. Däremot tog det betydligt längre tid för hans paket med presenter att komma hem. Jag tog för vana att numrera alla brev eftersom de alltid inte kom i ordning, dessutom kan det hända att allt inte kommer fram.

Linda
      Medlem

CL: då får jag hålla tummarna och hoppas jag på 10 dagar istället för 10 veckor 🙂

Christer
      Medlem

Ett litet tips är att börja nätverka om posthjälp, kolla om det är någon från er stad eller i närheten som kan hjälpa till att ta ner ert packet vid leaven,
      Tips från en Movcon som varit på Västerås flygplats många gånger……

Visar 9 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.