Hem Forum Invidzonens forum SANT

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      M.E
      Medlem

“I tråden “”guld och gröna skogar”” så talas det bland annat om missionskärlek. Min kille ska åka till Afghanistan (eller affe har jag lärt mig) om ett halvår… Men jag vet inte om jag vågar låta honom åka… I veckan satt jag med när han och några andra soldater drack öl. Det börjades snacka om missionskärlekar. Min kille har inte varit iväg förut, men det hade dom andra… Och jag fick höra en helt fasansfull historia och jag blev helt iskall….. fy fasen!! Ska man inte kunna känna sig lugn när dom åker???”

Som på alla arbetsplatser och ställen där människor träffas så finns det alltid möjlighet att människor träffas och blir förälskade.

Man lever väldigt tätt inpå varandra, det är många män och ett fåtal kvinnor. Att tycke uppstår nånstans, ja det händer.

Man får inte glömma bort att dom är där för att arbeta och att man bor extremt tätt inpå varandra. Man har inte mycket chans att kunna vara ensamma överhuvudtaget.

Prata med din pojkvän om din oro innan så han är medveten om den.
      Ett förhållande bygger på tillit, det måste man ha oavsett om personen är hemma eller långt borta.

Se om det finns någon PREP kurs som passar er innan hans avresa. Det är en bra kurs för att få hjälp att hitta sätt att kommunicera med varandra.

Våga lita på honom och prata, prata, prata innan han åker så ska du se att det kommer gå bra.

Kramar

Det kan uppstå kärlek varsomhelst. Att du träffar en kille i Sverige än din pojkvän en tjej i Afghanistan är väl mer troligt. Min pojkvän kommer hem i veckan efter ett halvår i Afghanistan, jag har aldrig ens tänkt tanken på att han skulle titta på tjejer där nere ens, jag vet hur sjukt mycket han värderar mig och han älskar mig. Ifall han nu skulle ha träffat en tjej där nere så var nog inte vår kärlek så stark ändå och därmed skulle det nog ha varit lika bra att han försvann ur mitt liv, även om det självfallet hade varit sjukt jobbigt. Men nu är verkligen inte fallet så, missionen har bara fått oss att förstå ännu mer om möjligt hur rätt vi är för varandra och hur otroligt lyckliga vi är tillsammans. Tycker verkligen inte du ska behöva oroa dig om du vet hur mycket din kille älskar dig! Kärleken är stark, våga tro på den 🙂 det kommer bara bli jätte jobbigt om du ska gå runt och oroa dig helt onödan! Stor kram på dig!:)

S
      Medlem

“Min pojkvän ingår i fs25 och jag har faktiskt aldrig ens tänkt tanken på att han ska träffa någon annan tjej. Jag läste tråden där folk tog upp det och blev riktigt förvånad. Självklart blev man lite nojig “”bara för att””. Tog upp det här med min pojkvän då vi är väldigt öppna med allt. Han började faktiskt skratta när jag nämnde det. Enligt honom hade han inte sett några superblondiner (mörkt, rött, ja vilken annan jävla färg som helst). Men jag tror att det grund och botten handlar om tillit. Litar ni på varandra så kommer detta inte vara något problem för dig. Som föregående talare så kan ju kärlek uppstå överallt oberoende på vilken arbetsplats det är. Försök att inte tänka så mycket på det! Jag tror att det bara blir värre men som sagt, prata med din pojkvän hur du tänker och resonerar så att han är medveten om dina känslor. Stor kram!”

Visar 3 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.