Hem Forum Invidzonens forum Sånger

Visar 17 inlägg - 1 till 17 (av 17 totalt)
  • Författare
    Mia
    Medlem

Jag har jobbat ett tag på en spellista med låtar som passar när ens kärlek är långt borta i ett annat land. Om längtan, om att åka ifrån varandra, om ensamheten och om att återses.
    Har ni några favoritlåtar på temat som ni har lust att dela med er av här så är jag glad för alla tips? =)

#51237 Svara
    Annika
    Medlem

Anhörigkörens Bortom bergen.
    Den sjunger jag ofta på.
    Det är våra egna tankar som Jonas fångat och tonsatt.

#51239 Svara
    Mia
    Medlem

Ja, jag har lyssnat på den nu. Den var fin.

Jag vill gärna ha fler tips, helst som finns på spotify. Både glada, positiva låtar och tunga, ledsna låtar. Kanske tom några arga och bittra? Allt som kan spegla den ibland till synes hopplösa känslomässiga berg och dalbana som jag är tvingad att åka tills vi ses igen.

Jag gissar att det finns fler där ute som finner tröst och stöd i musikens värld?

#51241 Svara
    Mentor Emma
    Medlem

“Hej Mia,

Å vad roligt med ditt inlägg. Jag sitter precis och gör en lista på sånger som passar när man längtar och som framförallt är peppande. Den hade jag tänkt att publicera i näst nästa nummer av vår tidning. Kanske ryms den redan i nästa nummer?! 🙂 Ska se om jag kan “”squeeza”” in den!

En riktig pepplåt som jag kan bjuda på redan nu är “”on top of the world”” med Imagine Dragons, den fungerar alltid på mig när jag behöver rycka upp mig själv.

#51243 Svara
    L
    Medlem

“Alicia Keys Try sleeping with a broken heart
    “”Even if you’re a million miles away…”””

#51245 Svara
    Mia
    Medlem

Tack för tipsen!
    Den med Alicia Keys gillar jag jättemycket, den åkte rakt in på listan nu!
    Här är en av mina favoriter:
    http://open.spotify.com/track/1lU77eQ0aQTJiJVr0ZVoBg
    Kom gärna med fler tips!

#51247 Svara
    Mia
    Medlem

Hur går det med spellistan Mentor Emma? Jag hittade den inte i senaste numret, kommer den i nästa?

Inga fler som har några tips på låtar? =)

#51253 Svara
    ensam
    Medlem

Hoppas ni delar med er av spellistorna snart! Musiken är min stora svaghet och tröst nu när han med stort H är borta!

#51255 Svara
    Mentor Emma
    Medlem

Hej Mia och Ensam,

Musiksmak är ju verkligen så olika från person till person. Men här är några av mina personliga favoriter. De har alla olika syften. Vissa blir jag peppad av, vissa kan jag gråta till, vissa fyller mitt hjärta med kärlek när livet känns tungt. Hoppas det finns något här ni gillar!

Strong enough- Cher

Don´t know much- Linda Ronstadt

Burn- Ellie Goulding

Standing in the rain- Jamie Scott

Sen en tid tillbaka- Melissa Horn

Because of you – Maia Hirasawa

Långa nätter- Melissa Horn

Long time – John de Sohn

You are the best thing – Ray la Montagne

Pompeii- Bastille

Sjungande sig till söms- Bo Kaspers orkester

Give me love – Ed Sheeran

Och som sagt! Vi försöker fylla på listan och lägger upp den på webben inom kort!!
    Tills dess uppmanar jag alla som har musiktips att lägga upp dem här!

Styrkekramar Emma

#51257 Svara
    Mia
    Medlem

Åh, härligt, nu har jag lite att lyssna igenom, det ser jag fram mot! =) Tackar!

#51259 Svara
    Mia
    Medlem

Kul att musiktips finns på hemsidan nu!
    Här är hela min spellista för dem som vill lyssna: http://open.spotify.com/user/l%c3%a4gg_av_nu/playlist/63EWcuN09owq65Z60eZUId

#51261 Svara
    mimmi
    Medlem

Tack för tipsen!
    Här kommer fyra av mina favoriter.

Superhjälten – Bröderna Lindgren

I will lead you home – the glass child

I missed you – Joshua Radin

Soldier – Gavin Degraw

#51263 Svara
    Annika
    Medlem

Jag har hittat en låt med Military wives choire som går rakt in i mitt hjärta: In my dreams

#51265 Svara
    Annika
    Medlem

Jag har hittat en låt med Military wives choire som går rakt in i mitt hjärta: In my dreams

#51267 Svara
    Mia
    Medlem

Favorit just nu: Hard to say I´m sorry med Chicago

#51249 Svara
    Anonym
    Gäst

“Hej Mia,

Tyvärr blev det ingen spel-lista i förra numret. Jag har kontakt med en musikproducent som ska hjälpa till och tipsa om detta. Nu har det dykt upp så mkt spännande saker i nya numret av tidningen att det kanske måste väntas ytterligare ett nummer. Jag ska försöka fixa detta och lägga ut på webben så länge. Så håll ut!

#51251 Svara
    Anonym
    Gäst

“Hej Mia,

Tyvärr blev det ingen spel-lista i förra numret. Jag har kontakt med en musikproducent som ska hjälpa till och tipsa om detta. Nu har det dykt upp så mkt spännande saker i nya numret av tidningen att det kanske måste väntas ytterligare ett nummer. Jag ska försöka fixa detta och lägga ut på webben så länge. Så håll ut!

Visar 17 inlägg - 1 till 17 (av 17 totalt)
Svar till: Sånger
Information om dig: