Hem Forum Invidzonens forum Sambon har leave, jag jobbar..

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Anna
    Medlem

Om ett par veckor kommer sambon hem för sin första leave. Något vi båda längtat efter något så otroligt! Det är bara det att jag ska jobba, alla vardagar, några kvällar och även några timmar på helgerna, precis så som jag gjort sedan han åkte. Hur har ni gjort? Ni som jobbat, har ni hunnit med varandra ändå? Hur många tar ledigt för att er man har leave?

#56135 Svara
    M
    Medlem

När min man var hemma på leave jobbade jag också.
    Det funkade jättebra för oss. Han fick möjlighet att sova ordentligt o också möjligheten att vara lite ensam vilket man aldrig är i insatsområdet.
    Vi satsade istället på att umgås ordentligt de kvällar jag var hemma med god mat o mycket mys.
    Vi åt en hel del på restaurang o tog hem mat så vi slapp stå vid spisen hela kvällen.
    Har ni nån heldag ledigt tillsammans så passa på att mysa o göra något tillsammans.
    Kanske gå på bio eller bara ta långpromenader!!!
    Det viktigaste är att ni gör det som känns bäst för er!!
    Ha det riktigt mysigt!!!
    Kramar

#56137 Svara
    Mentor Anki
    Medlem

Jag jobbade oxå under leave när det inte var sommar vid ett av tillfällena för då passade jag på att ta ut semestern. Problemet denna gång var att flygplanet från Affe fick problem så dom inte kunde flyga som planerat så mitt tips är planera ingenting för ifall dom kommer hem några dagar senare på sin leave pga problem att ta sig hem så åker dom endå utsatt datum tillbaka. Känns lite orättvist, men så blev det.

Även som ovanstående skriver så kan det vara bra att jobba lite pga då hinner dom sova ut för även ifall dom inte jobbar dygnet runt så är det press på dom dygnet runt så dom känner sig inte lediga som man kan göra här hemma och få lite egentid.

För oss var det perfekt han fick sova jag jobbade och då hann han fixa middag m.m.

#56139 Svara
    Polly
    Medlem

“Jag jobbar den första veckan och barnen är på dagis. Då hinner maken sova och vila ut är förhoppningen och även landa psykiskt.
    Den andra veckan ska vi bara ta och göra vad vi känner för, som en famil, tillsammans. Barnen får önska det mesta för det är svårast för dem hela detta “”äventyr””.

#56141 Svara
    L
    Medlem

Min prins har varit hemma på leave och åkte tillbaka idag….
    Känns alldeles förfärligt, när man äntligen fått hem honom så e man tvungen å släppa iväg honom igen… 🙁

Jag har varit ledig den mesta av tiden han varit hemma, passade på att jobba vid jul så ja fick vara med honom så mycke de bara gick nu när han var hemma!

Lyckan av att se honom igen efter all saknad går inte att beskriva! E såå avundsjuk på er som snart får hem era kära för en stund…

#56143 Svara
    fru gus
    Medlem

Jag har provat båda sorter. Det vill säga jobba hela tiden och vara ledig nästan hela tiden. Eftersom mina arbetstider är så underbara har jag mycket kvar av dagen så det funkar. MEN det var rent himmelskt att vara ledig, att vakna och inte behöva kila iväg till jobbet utan bara vara kvar, njuta av närheten 🙂
    Nu är det ju så krasst att semesterdagar inte räcker till allt jag vill tyvärr. Annars hade jag nog tagit helledigt.
    VIktigast är att ta det lugnt och dela er tid tillsammans.
    Kram

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
Svar till: Sambon har leave, jag jobbar..
Information om dig: