Hem Forum Invidzonens forum Saknar!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    ella
    Medlem

Idag började det för min pojkvän och mig. Han påbörjade sin utlandsmission.
    Det har varit den jobbigaste dagen i mitt liv, allt går upp och ner hela tiden och jag vill bara ha min pojkvän här! Det känns så himla tomt och ensamt! Förstår inte hur jag ska klara 6 månader och leva såhär.. Jag är jättestolt över min pojkvän och det han gör men jag behöver honom hos mig känns det som!!!

#54315 Svara
    ella
    Medlem

Och jag tycker det är så jobbigt när jag inte vet när han kommer ringa..Hur är de med telefon där nere, har de möjlighet att ringa ofta?

#54317 Svara
    K
    Medlem

förstår precis hur du känner! det kommer vara skit, men oxå många bra dagar och ni kommer komma ur det här så betydligt mkt starkare. sen saknar man ju, konstigt vore det annars.

det beror lite på vilken tjänst din pojkvän har, om han är på campen kan han ringa ofta, är han ute och rullar mer sällan. min pojkvän är nästan alltid på rull så samtalen hem är väldigt ojämna, ibland ringer han 3 dagar i rad, ibland går det 3 veckor mellan samtalen…. på campen finns telefonbås, undantagsvis får de ringa från satelittelefon om de är ifrån campen.

första veckan sov jag med mobilen i handen, kramade den tills knogarna vitnade men efter ett tag lär man sig leva med det. man lär sig ungefär vilka tider på dygnet han ringer, ibland vet man att han ska ut på uppdrag i 5 dagar, skönt då kan man lägga ifrån sig mobilen de dagarna. första tiden är jobbig, sen kommer rutinerna som med allt annat!

#54319 Svara
    S
    Medlem

Min pojkvän åkte för en vecka sedan och då var det verkligen den sämsta dagen typ i mitt liv! Allting kändes förjävligt och jag tänkte hur i hela fridens namn ska jag klara detta?! Jag bara grät och grät! Men jag bestämde mig för att göra en massa roliga saker så som tex. After work, gå ut och sätta sig och njuta av värmen på en uteservering med underbara vänner. Och vipps har det redan gått en vecka.

Sen fick jag kontakt med en tjej här via invidzonen som är så himla fantastisk och stöttande! Hon kommer verkligen bli en vän för livet! 🙂 <3 så med hennes ord säger jag att vi kommer klara detta galant! Ge det bara lite tid och håll dig sysselsatt!
    Styrkekramar till dig 🙂

#54321 Svara
    Mentor Elke
    Medlem

“Hej!
    Mentor Elke här, första tiden är/kan vara tung innan man vet hur mycket de kan höra av sig. Soldaterna vet oftast inte innan hur mycket tillgång till telefon, internet de har, allt beroende på var de arbetar någonstans.
    Ett tips om ni vill prata/skriva till någon som vet hur det kan vara titta under fliken “”om oss”” där hittar ni kontakt uppgifter till mentorerna.. Vi finns där för er!
    Styrkekramar i massor!”

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Svar till: Saknar!
Information om dig: