Hem Forum Invidzonens forum Säga upp mig.

Visar 6 svarstrådar
  • Författare
      3E
      Medlem

Ska ju åka med maken på utlandsuppdrag och hoppats på tjänstledighet men fick avslag på den begäran idag. Känns riktigt hårt och som att jag får offra väldigt mycket just nu för detta.
      Känns osäkert och trist för närvarande. Att inte ha något att komma tillbaka till känns jobbigt. Har bytt jobb förut men aldrig sagt upp mig utan att ha något annat att gå till. Ett stort hopp ut i osäkerheten. Spännande men såååå läskigt och lite ledsamt. Jag hade hoppats på att få komma tillbaka.

110
      Medlem

“Men va tråkigt att jobbet inte kan gå med på en sån tjänstledighet…. Har du kollat i erat avtal vad som står om tjänstledigt?
      Jag ska själv sluta ett jobb som jag “”klättrat”” i under många år för att flytta till pojkvännen där timjobb väntar…. Som du skriver känns det ofta som vi offrar mycket för deras jobb. :/ Tror det är extra viktigt att inte glömma bort sig själv.
      Hoppas det går bra för er!!
      Kram”

“Jag fick också säga upp mig inför makens utlandstjänstgöring. Från en fast tjänst jag haft i flera år och vuxit in i med mera ansvar efter åren gått. Men det blev så bra så det nästan är overkligt. Jag fick nytt jobb på studs och behövde inte vara arbetslös en enda dag. Jobbet är det bästa jag haft i mitt snart 40-åriga liv.

Men just det där att jag fick “”offra”” mitt jobb för att han skulle kunna åka – det är rätt hårt när jag tänker efter, undrar hur många som gjort det egentligen? Hur skulle det funka inom den civila världen eller om jag hade varit en man?

Vem vet 3E – du kanske kommer tbx med en helt ny vinkel till livet och finner lust på ngt annat? Eller vem vet – kanske blir det ett fortsatt äventyr i landet i väster 🙂

Jag tror på dig! *kram!*”

3E
      Medlem

Jo alltså jag har ett bra utgångsläge när vi kommer hem igen. Mitt yrke är ett av dem mest eftertraktade på marknaden förnärvarande och jag vet att jag kommer att få väldigt bra betyg med mig från detta jobbet så det är inget som oroar mig egentligen. Dvs att jag skulle gå arbetslös någon längre period när vi kommer hem igen.
      Men det är ju alltid lite uppförsbacke när man kommer till ett nytt jobb. Det tar lite tid att bevisa vad man kan och lite tid att lära in företaget. Hitta sin roll i arbetslaget osv. Hade varit skönt att slippa det. Men men … Bara att bryta ihop lite och sedan resa sig och gå vidare.
      För visst var det så att det var gångerna man reser sig som räknas och inte gångerna man faller?
      Det värmer i hjärteroten att ni tror på mig och att vi kan fixa det. Det tror jag med 🙂
      Kram!

Klart jag (vi) tror på dig – annars så hade jag inte skrivit så 🙂

Varm kram!

Emma
      Medlem

“Hej,
      Vilka intressanta inlägg! Det skulle vara roligt att få med era historier i Invidzonens tidning. Tror att det är både inspirerande och informerande att läsa om hur olika familjer gör för att “”få ihop”” vardagen. Är det någon av er som skulle kunna tänka sig att ställa upp på en intervju? Hör gärna av er till mig i så fall, emma(AT)invidzonen(PUNKT)se
      /Emma på redaktionen”

“Hej Emma på InvidZonens tidning.
      För mig så är det inte aktuellt. Den tiden är ett sår med en ytterst tunn skorpa på och petar jag bort den så är jag rädd att såret varar sig och att det tar tid för det att läka.

Tiden då detta hände blev mkt infekterad pga makens annalkande tjänstgöring och att resten av oss familjemedlemmar bara fick anpassa oss. Det ligger nu bakom oss och där får det stanna.

Men jag vill gärna följa 3E på hennes resa och hoppas hon vill dela den med oss andra.

Mvh “”Jag tror på dig!”””

Visar 6 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.