Hem Forum Invidzonens forum säga hej då

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      Linda
      Medlem

Vart vinkar man av sina män? P4? Hemma? Många tankar o funderingar.. Vi har varit tillsammans i drygt 4 år, snart ska han åka på sin andra utlandsmission. Tack o lov hade vi inte hittat varandra då han åkte på sin första utlm. Är så nervös för allt vad jag har läst här. Visst, vi har bestämt datum för bröllop och planerar barn. Men vill ju inte att han ska vara avtrubbad som de flesta säger då han kommer hem. Finns ju ansvar här hemma också o inte bara där borta!

• #58091 Svara
      3E
      Medlem

“Jag vinkade av på flygplatsen denna gången och förra gången på tågstationen. Jag upplevde att det tog ett par fler veckor än vad missionen varade att få tillbaka “”min”” man. Han kom inte hem första dagen och var som innan han åkte utan det blev mer en gradvis hemkomst. Det räknar jag stenhårt med denna gången också. Jag upplever denna missionen som mycket lugnare för mig trots att vi inte hade några barn sist han åkte och nu har vi tre. Säkert mycket för att jag vet mer vad som väntar. “

• #58087 Svara
      Anonym
      Gäst

Jag vinkade av min man vid tåget här i stan… det var tufft och fruktansvärt jobbigt men det gick uppenbarligen :). Min man hade också varit iväg tidigare, på två missioner, och är nu iväg på sin tredje. Vi är också i det stadiet, planerar för barn och så vidare. Min sambo sa därför (till sitt försvar kanske :)) att det därför var bättre att han åkte nu, innan barnen kom, än efter. Det som också känns lite tryggt i hela den här hemska situationen är just det faktum att han har varit där förut och vet hur han reagerar efter. Det skulle kännas värre om det var hans första mission… då skulle jag oroa mig mer för hur han skulle bli när han kommer hem. Visst kan andra saker hända nu som skiljer sig mot tidigare, men jag tänker som så att bara han kommer hem och vi överlever denna resa, då klarar vi allt! Och då får det ta tid innan allt är som det ska…

• #58089 Svara
      Anonym
      Gäst

Jag vinkade av vid taxin som kom och hämtade på morgonen. Förra gången på flygplatsen (vi bodde då på annan ort).

Visar 3 svarstrådar
Svar till: Svar #58089 i säga hej då
Information om dig:

Avbryt