Hem Forum Invidzonens forum så var det de där med julklapp

Visar 17 svarstrådar
  • Författare
      S
      Medlem

Någon mer än jag som har lite ångest inför julklappar till den den som e på mission?
      Vad ska man ge egentligen… Min kille är mer typen som gillar upplevelser, men man vill ju ändå skicka något…. De får inte vara otympligt, måste ju vara personligt när han är så långt borta, får inte gå sönder under transport, nej gu va svårt…

fru gus
      Medlem

“Hej S!
      Förra missionen skickade jag ner favorit-godiset, duschgele och annat lukta gott, och en tomte. Det var uppskattat!
      (Tomten kom hem “”krigsskadad”” då han dök från bokhyllan och bröt av ena benet 🙂

Ett tips: Det finns färdigfrankerade paket att köpa som är rätt tåliga.
      Foto i ram, tomteskum, favorittidningen… Något hittar du säkert.
      Lycka till!

PS: Denna gång får jag bästa julklappen = min man kommer hem på leave

Camilla
      Medlem

Om man ska skicka ner ett packet till dem…när måste man skicka det för att det ska komma fram i tid? Har också fundrat på att skicka ner något.

fru gus
      Medlem

Jag tror det står tio dagar för vanliga brev. Kanske det är ännu längre för paket. Vill du jag ska kolla upp det?

Camilla
      Medlem

Fru Gus

Det vore ju väldigt snällt av dig!

miss
      Medlem

Sist jag skicka paket tog det ca 2 veckor men sen är det inte alltid de har ledigt o kan gå o hämta ut paketen så skicka i tid.

fru gus
      Medlem

Tack Miss!
      Det stämmer säkert.
      Jag har rivit runt halva huset, men jag kan inte komma ihåg var jag läste 10 dagar för brev.
      Ledsen Camilla, nu lovade jag för mycket 🙁
      Det står i någon av all information vi fått här hemma, men var??
      Skicka du så fort du bara kan.

Anna
      Medlem

Paketen som jag har skickat har tagit mellan två till tre veckor att komma fram. Så det är hög tid att skicka nu!

Maria
      Medlem

“Brev och paket tar tre till tio veckor. Tio veckor är nog turligen rätt ovanligt men har hänt 🙁

Jag smugglade en julklapp med en kollega till maken. Slog in favvogodiset, ett örngott med texten “”Världens bästa pappa”” och så ett ark paket triss.

Ina
      Medlem

Hej
      Var hittar jag adressen?
      I all röra blev det aldrig av att jag fick den(

Camilla
      Medlem

Jag har fått dessa adresserna:

Brev:
      FS22 Befnr Namn
      SWECON/ISAF Afganistan
      190 50 STOCKHOLM ARLANDA

Paket:
      FS22 Befnr Namn
      SWECON/ISAF Afganistan
      202 25 MALMÖ UTRIKES

Matte
      Medlem

“Tack “”Camilla”” för adresserna.

Ina
      Medlem

Tusen tack! Sonen vill ha sina träningsbyxor.
      stor kram

Mia
      Medlem

… Denna julen liksom andra jular får jag skicka med lite julklappar i väskan och det blir favis godis,spel och annat smått… Det brukar bli bra.. ta hand om er där ute

sanne
      Medlem

Stämmer det att paket och brev frankeras som för inrikes försändelser? Och behöver det vara med tulldeklaration?

fru gus
      Medlem

“TIll Sanne!
      Ja det stämmer, vanlig “”Sverige-frankering””.
      Vad gäller tulldeklaration vet jag inte, men jag har inte gjort någon då jag skickat paket. Och jag har inte läst någonstans att det krävs heller.

FK
      Medlem

Det tar allt från en vecka till upp till 10 veckor. Skicka i tid som det sades tidigare, då det inte alltid finns möjlighet att hämta paket alternativt att posten inte är öppen. Senast månadsskiftet nov-dec hade jag skickat mitt.

/Soldat FS21

Anonym
      Gäst

“Hej alla mödrar mfl!
      Ang julklappar så skickade jag med min son pkt när han åkte..då får han det iallafal itid

Visar 17 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.