Hem Forum Invidzonens forum Så så trött i kropp och själ

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Red Bull
    Medlem

Inte ens framme i halvtid ännu och energin är redan slut…
    Dag efter dag, barn hus jobb om och om igen. Vi har inte bott här så länge så jag har inte hunnit knyta nya vänner ännu. Och de jag har, de har sitt eget liv så klart. De har ingen erfarenhet av man på mission (de har inte barn ännu heller de flesta).
    Och ingen barnvakt mer än en släkting.
    Jag har ett sådant stort behov av att få vara ensam så hälften vore nog.
    Jag försöker intala mig att jag inte är en dålig mamma utan att omständigheterna gör mig matt.
    Barnen bråkar sinsemellan , precis som barn gör, allt är normalt. Men jag har tagit slut.
    Har tappat gnistan.
    Köpte en energidryck igår *jösses:)* för att orka ta tag i alla måsten idag, tvätt, klippa gräs, städa ( jo, det är dax för det) och bilen måste städas.
    Ja, vad är väl en bal på slottet?
    Tack Invidzonen för att ni finns!

#57505 Svara
    Lt M
    Medlem

“Enligt mig så skulle fm ha mycket stora rekryteringsproblem till utlandsstyrkan om de som åker fick byta roll med sina anhöriga för några veckor.

Jag hade personligen tänkt till både en och två gånger innan jag begett mig iväg på grund av det jag vet nu och hur det är att vara hemma själv i den “”normala”” tillvaron.

Omständigheterna kring oro och saknad kan dränera vem som helst på energi. Ingen skam i det alls och man blir på inget sätt en sämre människa för det.

Det kommer att gå upp och ner hela tiden och inget löser sig själv (tyvärr). Det är “”bara”” att ta tag i tilvaron och försöka hitta positiva moment och utnyttja dem.

Dem som är iväg på mission gör en stor insats för invånarna där nere. Det är en tanke att utan de starka individerna på hemmafronten hade soldaterna aldrig kunnat åka heller. Funkar vi, funkar dom och allt är bra, så brukar jag tänka.”

#57507 Svara
    Red Bull
    Medlem

“Jo, man måste försöka tvinga sig att hitta de små positiva sakerna, helt rätt.
    Ibland går det lättare och ibland mindre bra.

Och när/ om det blir min tur att åka, ja,då vet jag hur han kommer att ha det…. Bra el dåligt? Ja, säg det.

Jag förstår så många här när de skriver om sina resp som bara måste åka på utlandstjänst.
    Mitt uppe i “”vår”” mission så känner jag likadant.
    Jag vill också åka.
    Men min tur får vänta. Vänta på att barnen “”återhämtar”” sig och blir lite äldre.

#57509 Svara
    Mrs I
    Medlem

Du är verkligen inte ensam i detta. Jag har iofs bott här i några år men har inte mycket vänner. Sitter också med hus&barn och jobb, eller som jag ser det ibland – inte jobb eftersom jag gått ner till halvtid vilket inte heller är helt lätt för tiden med barnen är så intensiv.
    Om du befinner dig i krokarna kring Skövde så kan vi försöka få kontakt via invidzonen om du känner för det. Är ju inte så bra att lämna ut adresser här i forumet. Och om du inte är nära Skövde kanske det bara är skönt med någon att mejla med som också vet hur det kan vara.

#57511 Svara
    Mentor Annas
    Medlem

Förstår att det är tufft att sköta alla vardagsbestyr utan hjälp.
    Om du mailar invidzonens områdes mail. så kan vi kanske hjälpa dig att förmedla en kontakt eller kontakta gärna familjezonen om du känner att du vill ha lite extra stöttning.
    Styrke kram

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Svar till: Så så trött i kropp och själ
Information om dig: