Hem Forum Invidzonens forum Return of Jesus…

Visar 2 svarstrådar
  • Författare
      3E
      Medlem

“Ja då är det alltså dags denna veckan. Nu har han strax lämnat basen i Afghanistan för sista (?) gången. Till helgen är han hemma igen och vi ska bli hel familj.
      Det ser jag fram emot och det pirrar i magen när jag tänker på det.

Men vad jag inte längtar efter är alla runt omkring och deras krav. Många som dyrt och heligt lovade innan han åkte att: Det är klart att vi ska träffas som vanligt även fast han är borta! Men som sedan inte hörde av sig mer under hela missionen. Dem kommer nu och ringa ner oss …och nu när du är hemma igen bara måååste vi träffas och det var ju så länge sedan och såååå kul det ska bli och träffa er.

Piss off -har jag lust att skrika. Passade det inte med mig när han var borta så passar det baskemej inte mej nu. Om jag är så väldigt oviktig för dig när han är borta så är du oviktigt för mig nu när han är hemma.
      Men det säger jag ju inte… Har man något umgänge kvar om man gör det?! Jag vet ju någonstans att de inte gör det med vilje det bara blev inte så…
      I prioriteringsordningen i allas hektiska liv så var det inte så att jag och barnen blev så högt prioriterade. Inte att vi blev bortvalda för att de inte ville umgås med oss.
      Men ändå. Så svårt att inte bli bitter.
      Fasen jag kallar för “”return of Jesus”” för det är så det känns allt som oftast med hypen det blir. Den hade jag helst sluppit.

Kram”

emsi
      Medlem

Där är när stormen viner man ser vilka som verkligen står fast och är ens stöttepelare och RIKTIGA vänner. Många gör en besvikna och visst kan man ha kvar dom men man ska nog inte lägga så stor vikt på dessa. Andra visar sig vara riktiga klippor! dom får man älska livet ut.

Det är så mycket detta halvår har gett en. Så många insikter, vissa bra andra mindre bra.

Var inte bitter utan håll dom på avstånd och ge dom inte din energi och kämparvilja/glädje. Det finns massor med fina människor ute i verkligheten som faktiskt bryr sig om just dig!!

Anonym
      Gäst

“Åh tack 3E!
      Du sätter ord även på mina känslor. De har så lätt att säga “”men visst ska vi ses…”” och så glömmer (?) de bort vad de lovat.
      Sist maken kommit hem började det ringa strax efter han kommit innanför dörren. “”Måste bara höra…”” Jaha, men vi då, kanske vi vill vara ifred lite. I alla fall jag (=egot självt)
      Lycka till med “”helandet”” av familjen. Och du, det går att dra ur jacket

Visar 2 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.