Hem Forum Invidzonens forum Reflektioner efter leaven…

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      3E
      Medlem

“Nu har det gått en och en halv vecka sedan han åkte tillbaka.
      Sitter och tänker tillbaka lite och konstaterar att det vart lite blandat resultat. Det var väldigt skönt att träffas och mysigt att se barnens glädje över att han kom hem. Han var inte lika frånvarande denna leaven som jag minns honom från förra missionen men heller inte helt hemma i huvudet. Det är svårt för både honom och mig att ställa om sig.
      Han är mitt inne i missionstänket medans jag lever vardagsliv. Det krockar ofta. Tex så var vi i Italien och skulle kolla på lutande tornet i Pisa. För mig är det en dags rundvandring med både rent turist “”glutta på tornet”” men sedan hade jag gärna kollat runt och sett om det fanns något mer att se/göra som inte står med i turisthandboken, dvs planlöst runtdrivande på stan -Carpe diem -typ… Maken marscherar fram till tornet -konstaterar att det lutar och är sedan redo att åka hem eftersom uppdraget är slutfört i hans hjärna. Hmmm…

Skönt att få hem honom men lugnet råder nu när han har åkt igen. Mysigt att han honom hemma men en tillvaro på helspänn -går det ens ihop?!

Just nu är jag ganska frustrerad på honom då jag på något sätt hade hoppats på mer av ett möte oss emellan än vad som blev. Upplevde att jag hamnade långt ner på prioriteringsordningen denna leaven. Kommer säkert att bli ett upprört snack om det någon kväll framöver men just nu får det vara för ett tag så att vi båda hinner landa i tillvaron igen. Känns som att jag hade rätt i mina farhågor att jag trots leaver inte kommer att få hem min man förrän i typ februari fastän han rent fysiskt slutar sitt uppdrag i mitten på december….”

Mentor Annas
      Medlem

Känner igen mig mycket i det du skriver. Man känner att ledigheterna blir delade. Man är självklart otroligt glad över att de kommer men när man sedan ser tillbaka så inser man ofta att det kanske inte alltid blir som man trodde.

Instämmer helt i det du skriver med att de är fysiskt närvarande men inte mentalt, jag tror det spelar så stor roll att de har en så kort tid hemma att de inte kan släppa jobbet utan fortfarande är kvar där borta, samma sak när de kommer hem, då dröjer det ett tag innan de kan lämna missionsområdet helt.

Kämpa på!
      Kram

M.S
      Medlem

Du har rätt, min sambo kom hem i december förra året, han var hemma februari Mars, inte december.

Soldaten var hemma i December men mannen var hemma 1-3månader senare!

Men du, det fixar du! Det är viktigt att ni pratar massor!!

3E
      Medlem

“Jag pratade med honom idag i telefon om hur jag kände. Sa mest att jag känner mig arg på alltihop. Att jag tyckte att vi hade träffats men inte riktigt “”connectat””. Han höll med vilket ju var skönt i sig. Att jag inte var den enda som kände av det.

Har dragit lite slutsatser av det och tänker lägga upp nästa leave lite annorlunda. Mer fokus på oss nästa gång och lite mindre på alla andra runt omkring.. Hoppas att det blir lite bättre. Men som sagt jag var på ett sätt beredd på att han inte skulle vara hemma mentalt men det är ändå svårt att koppla bort det.

Här hemma har vi idag haft en underbar dag. Jag har varit med barnen och badat på en superhärlig badplats och äldste sonen simmade utan flythjälpmedel för första gången. Han var såååå stolt över sig själv 🙂 Säkert 3-4 meter klarade han utan att sätta ner foten. Ikväll ska jag maila maken bilder så att han också kan få se.
      Saknar att kunna dela sådant här med honom.”

Visar 3 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.