Hem Forum Invidzonens forum rädd

Visar 2 svarstrådar
  • Författare
      20
      Medlem

Det är första gången för mig, min pojkvän ska åka iväg. Vi har bara varit ihop i 3 månader men det känns verkligen rätt. Ändå så fasar jag för den dagen han åker, jag är rädd att han kommer hem som en annan person. Att allt tar slut. Jag är rädd att förlora honom. Det är ca 4 månader tills han åker och redan nu är jag ett vrak, känner mig ensam och ledsen.

C
      Medlem

Jag förstår precis hur du menar. Vi har visseligen varit tillsammans snart 8 år men kännslorna finns där ändå då detta är först gången han är iväg. Det som hela tiden har oroat mig mest är vem han är när han kommer hem. Att han förändras med erfarenheten åär oundvikligt men åt vilket håll och kommer jag fortfarande älska den han är. Det jag kan säga om själv insatsen är att jag tror att du kommer klara det galant. Har sjävl upptäckt hur mcyket starkare jag är mot vad jag trode om mig själv. Det bästa du kan göra är att prata med din soldat om hur du känner så han är medveten om det så ni kan arbeta tillsammans på förhållandet. Har hört att PREP kurserna är fantastiska, har själv inte gått någon. Men som sagt jag förstår dig precis. <3

Mentor Annas
      Medlem

Jag förstår din rädsla.
      Inför en mission är man orolig inför vad som kommer att ske, man är rädd för att de ska förändras och bli någon annan.
      Men som C skriver så är det bra att ta upp detta med din soldat redan nu. Då har ni 4 månader på er att förbereda er. Att anmäla sig till PREP kan kanske vara en bra ide för att våga lyfta de här tankarna med honom. Då får ni en helg tillsammans där ni kan sitta och prata och utveckla er kommunikation i förhållandet.
      Jag var som du jätte rädd när min sambo åkte iväg på sin första mission, och det är en befogad rädsla. De möter mycket under en mission som vi inte alltid kan förstå.
      Men klarar ni det här så kommer ni klara mycket. Att genom gå en mission stärker förhållandet.

Vill du ha en kontakt så maila gärna invidzonen så kan du få mer stöd om du känner att du behöver,
      Styrke kram

Visar 2 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.