Hem Forum Invidzonens forum Provocerande text, eller bara en dålig dag..?

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      suck
      Medlem

“Följer alltid Afghanistanbloggen & läser följande text i dag:

“”Arbetstempot i kombination med värmen är en tuff utmaning för soldaterna i Afghanistan. Mycket ska hinnas med på kort tid och allt går inte lika smärtfritt som det gör hemma. För att få en ordentlig chans att vila ut tar soldaterna mellan varven ”low ops”, en halvdags ledighet. Men tro inte att tempot sänks särskilt mycket för det. Här är några exempel på aktiviteter från Camp Northern Lights en söndag i slutet av maj.””

Allt går inte lika smärtfritt som hemma!?
      En halv dags ledighet som följs av exempel såsom fyspass, lan…

All heder åt er som är i väg men denna text kändes j* låg. Inte lika smärtfritt som hemma… Ibland är vi långt ifrån varandra.

Men det är nog jag som överreagerar efter att dels ha jobbat och varit vaken halva natten och tröstat lillprinsen som saknar pappa. Skulle ge vad som helst för en ledig halvdag som bara var min!”

fru gus
      Medlem

“Det kanske skulle vara nyttigt att prova på vårt “”smärtfria”” liv för att få perspektiv på tillvaron.

Nu hoppas jag att det “”smärtfria”” livet här hemma syftar på deras arbete på förbanden. Det blev bara lite fel… hoppas jag.

Hoppas du får din lediga tid och att lillprinsen kan komma till ro.

Styrkekramar till dig!”

Mia
      Medlem

Ja, man kan ju verkligen hoppas att de syftade på hur de brukar jobba hemma.
      Men det kändes helt klart som en snyting.

Ylva
      Medlem

“Läs texten “”Min berättelse”” under “”aktiviteter”” och sedan “”tips och råd”” och sedan berättelser här på Invidzonenens sida så kan du läsa lite om hur det kan vara sett från två olika håll.”

Visar 3 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.