- Detta ämne är tomt.
-
Ämne
-
Jaha då är jag där jag befarade att jag skulle hamna… Rätt nyligen hemkommen från utlandet och ska försöka hitta tillbaka in i familjen och tillbaka till maken. Har läst andras trådar och känner verkligen igen mig fast från andra hållet.
Som läger är nu så skulle jag i stort sett nästan ge min högra arm för en egen lägenhet där jag får vara ifred. Jag orkar inte med min familj och det känns hemskt att säga för det är ju de som ska betyda mest. De har längtat efter mon hemkomst och jag har i stort sett nästan inte hunnit sakna dem för det här varit fullt upp. På ett vis är det som att man har bytt sin hemma-familj mot en ny familj som har varit ens trygghet och stöttepelare under nästan ett år. Det är ju verkligen inte så men på sätt och vis är det så.
När man är hemma på leave är det svårt att vara riktigt närvarande för att i tanken är man med den andra familjen. Vi som åker blir nästan präglade på varandra för att det är där säkerheten ligger. Att hela tiden längta hem och tänka på familjen hemma gör en sårbar och arbetet och livet blir för tungt. Efter att under 1 års tid hela tiden fokuserat på gruppen och uppgiften tar det tid att hitta hem igen. Familjen hemma är superglada över att man är hemma och vill få om en och ta igen tiden man varit borta och själv känner iaf jag en stor sorg över att inte ha kvar utlandsfamiljen längre.Han vill vara nära, mysa och ha sex och jag är absolut inte intresserad av det. Som läget är så har jag fått någon slags låsning som gör att jag känner ett starkt obehag när han vill vara nära. Det känns otroligt hemskt när min första reaktion är att rygga tillbaka när han gör närmanden. Kommer han och lägger armen om mig när jag lagar mat så blir min reaktion att bli arg och irriterad istället för att uppskatta att han vill vara nära.
I helgen som var så kunde jag äntligen andas och fick massor gjort istället för att som vanligt sitta klistrad vid Tv:n med mobilen i handen. Familjen åkte till fjällen och jag stannade ensam hemma! Det var så underbart! Samtidigt gör det mig otroligt rädd också. Älskar jag inte min familj och mina barn längre?
Nu sticker jag säkert ut hakan och trampar någon på tårna men jag vill bara förklara hur jag känner.
Jag har varit hemma i 2.5 månad och funderar seriöst på att skilja mig. Nu finns det en lång historik med tvivel om jag ska fortsätta äktenskapet eller inte så det är inget nytt påfund. Just nu så funderar jag på familjerådgivning. Detta i syfte att antingen hitta tillbaka till varandra eller välja att gå skilda vägar. För närvarande så funderar jag när det kan vara lämpligt att börja.
Ibland känns det som att vi borde ta tag i saken så fort som möjligt och ibland känns det som att jag nog kanske kommer att ta förhastade beslut och vara extra hård och rak och Kanske inte vara så nyanserad i vad jag säger. Har ännu inte riktigt landat.
Till saken hör att det även är andra saker som har kraschat runt omkring mig sedan jag kom hem med syskon och föräldrar, osäkerhet och trivsel med arbetsuppgifter, sömnproblem mm. Sitter nu på jobbet 2a dagen efter hemkomst.
Vill inte göra något förhastat men måste göra något.
Blev ett förvirrat inlägg men kanske hjälper det någon. Är som sagt inte lätt att komma hem heller.
Kontentan är…. familjerådgivning nu eller låta saken bero? Lutar åt att ta tag i det. Är det enda jag eventuellt kan påverka…