Hem Forum Invidzonens forum Prep- soldat får ej ledigt!

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      hiawata
      Medlem

Hjälp! Jag blir galen! Vi har bokat Prep om två veckor men nu ringde sambon och sa att det är obligatoriskt för honom att vara i Stockholm på anhörigdag just den helgen och kan inte få ledigt. Fick lätt panik och kände att Skellefteå är ju inget alternativ och sen var det Höör och det är hans sista helg hemma som den går av stapeln. Jag är helt förtvivlad nu, ett krav har alltid varit att vi ska gå en prep kurs innan han åker men inte vill jag sitta 30 mil bort sista helgen och tjuta inför alla andra. Vi skulle ju ha middag med hans familj, bara vara hemma och ta det lugnt. Finns det verkligen inget man kan göra? Varför prioriterar FM att ha en skalle mer där när vi ändå inte ska åka upp. Jag är så sjukt trött på den här cirkusen. Ska inte vi anhöriga få vårt?

Tummen
      Medlem

Låter inte klokt! Han vet och har fått massor av info tidigare i utbildningen om landet, kultur osv. Har han en speciell upgift på dagen i Sthlm? Kan inte ngn annan ta det i så fall?

Men jag blir inte förvånad. Vi har kompisar som också skulle åka på PREEP men som blev inkallade på jobb av FM. De fick inte åka på ngn annat datum och inte efter heller.

hiawata
      Medlem

Ja alltså vad jag vet så ska de ju bara visa upp sig. Å för mig som gjort GMU är med i hemvärnet så är det skit samma o se det där… Jag bryr mig bara om vår relation för tillfället. Resultatet av natten är ju gråt och ilska, frustrerade sms och ja inte bråk men det blir ju jag som måste uttrycka mitt missnöje någonstanns å då till honom. Hade jag numret till den som bestämde så skulle jag lätt kunna berätta hur jag har det….

hiawata
      Medlem

Å allt har löst sig, halleluja! Men sannerligen, vi behöver detta för fy vilken usel kommunikation det har varit nu under hans utbildningstid i Sthlm. Skönt, då kan man lägga det åt handlingarna.

Visar 3 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.