Hem Forum Invidzonens forum Praktiska bubblan!

Visar 7 svarstrådar
  • Författare
      Elin
      Medlem

Nu är det drygt två veckor tills min karl åker iväg till Mali.
      Han är peppad till tusen och jag är så glad för hans skull!
      Nu börjar han dock bli less på MINA förberedelser..! Jag har skrivit ekonomisk fullmakt, skrivit samboavtal (då vi inte är gifta ännu) och gjort upp en lista på praktiska ting jag vill att vi ordnar med huset innan han åker bort över vintern.
      Är det dumt av mig att låsa in mig i den här praktiska-bubblan?
      Det känns som det enda sättet för mig att överleva utan att bryta ihop innan han åker. Det kommer att bli tufft ändå och jag vill inte förstöra hans positiva syn på att åka iväg.

C
      Medlem

Bra jobbat säger jag!!! Önskar jag hade varit lika strategisk som du.

Lilla jag
      Medlem

“Tycker det låter som ett jättebra sätt att förbereda sig inför missionen.
      Viktiga saker att ha gått igenom och ha klart innan någon åker.

Något som är fruktansvärt jobbigt att göra, men som alla egentligen borde göra oavsett om man ska på mission eller ej är att prata om hur man vill ha det om det värsta händer.
      Det är skitjobbigt, men jag tänker att det samtidigt måste vara så skönt om allt sånt är genompratat om det värsta faktiskt skulle hända. Då behöver man inte fundera.
      (Man kan ju faktiskt bli påkörd när man är på väg hem från jobbet här hemma i Sverige också.)

Fortsätt du med ditt fix och ordna med det praktiska, det kommer hjälpa dig framöver!!

Ett tips är att också sammanställa en lista med “”bra att ha”” telefonnummer. Typ vem ringer jag om pannan går sönder eller om bilen inte vill starta.
      Då har man allt sånt samlat på ett ställe och slipper leta när man står där och är stressad över att något inte funkar.

Kramar till er och lycka till med missionen och hemmamissionen!!!

Anneli
      Medlem

Mentor AnnaH >

Det kanske är något ni kunde ha som en stående artikel här på sidan? Det tror jag vore väldigt uppskattat av många! Artikeln kunde tex föregås av en forumtråd där ni ber om att få in förslag och tips på praktiska åtgärder/förberedelser innan mission! Sånt som man kanske absolut inte tänker på, speciellt inte första gången ens respektive åker iväg.

Elin
      Medlem

Tack allihopa! Vad roligt att läsa era peppande ord! Det värmer!
      Jag ska med en gång fixa en bra-att-ha telefonlista 😀

Nu närmar det sig med stormsteg inför mission och hemmamission och jag kan säga att det är väldigt skönt att ha det mesta avklarat nu så att vi kan lägga all energi på varandra 🙂

Kramar till er alla och ännu en gång – tack för era peppande ord!
      /Elin

Anonym
      Gäst

Nej det är ju jättebra att du tänker på allt det praktiska! Det kommer du vara glad för senare. Och det kommer nog även han vara:) Fortsätt du med de praktiska förberedelserna säger jag. Det är ju även ett bra sätt att hantera all ledsamhet och oro man annars kanske skulle gå runt och fokusera på…

Anonym
      Gäst

Verkligen inte!

Anonym
      Gäst

Hej!

Visar 7 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.