Hem Forum Invidzonens forum På torsdag…

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare

Då får våra anhöriga i FM veta sin placering efter omstruktureringen. En del kommer få besked om att de ej längre behövs, andra får nya utmaningar. Usch – känner mig orolig trots att maken sagt att det är lugnt. Men det är bara att vänta…

#53445 Svara
    Bea
    Medlem

Det är bra att ventilera av sig här tror jag.
    Alla omorganisationer är extremt påfrestande för alla i familjen. Jag håller tummarna för dig/er. skriv igen om du vill. Är i samma sits.

#53447 Svara
    K
    Medlem

Hej!

Vad är det för omstrukturering och vad innebär det? Jag har inte varit anhörig inom försvaret särskilt länge och min soldat har haft en relativt oföränderlig anställning vad jag förstår.

#53449 Svara

“Håller med dig “” orolig anhörig””. Även min sambo får besked imorn. Å vad många långa pratstunder, spekulationer o oro denna för mig fullständigt vansinniga omställning man hållt på med skapat under lång tid. Imorn kommer “”erbjudandet””, å vilket erbjudande de är. Vill du inte bli placerad där en liten klick av personer långt ifrån ens vardag bestämt, är det samma som att man blir uppsagd. Jag sökte i februari efter 4 års pendlande till Mälardalen för sambon, ett jobb i Stockholm, för att jag vill att vi lever tillsammans o jobb i vår hemmastad för honom finns inte. Nu vet vi inte ens om han får en placering som han önskat i mälardalen eller om han blir placerad nån annan stans i Sverige. Jag förstår att rätt person ska vara på rätt plats, men att hävda förhandlingssekretess o med fullständig avsaknad av dialog med berörda om hur de ser på saken ÄR varken bra för individen eller FM. Om han sen blir placerad på annan plats i Sverige får han hela tiden fram till 20 september för att ta sin familj på besöksresor till nya orten och sen hela ytterligare 4 dagar innan han måste skriva på. Hur tänker FM egentligen???? Här ska ett antal officerare rycka upp sina familjer o de får bara 3 veckor på att fundera, diskutera o bestämma sig. Vill FM ha personal så måste man också börja fundera på hur man behandlar dem o deras familjer. Vi har planerat en flytt sen i februari i ändå är det svårt att motivera barnen. Från imorgon till dessa officerare med ett nytt “”erbjudande”” ska vara på sin nya tjänst, är de bara 3 och en halv månad. Vem tycker det är okej?
    Hur tänker man?”

#53451 Svara

Hur tänker man..? Jo, på den egna verksamhetn där soldaten/officeren är endast en kugge i massan för att den stora maskinen ska funka.

Vad som jag tycker är lätt att glömma är att det är politiker som fattar besluten om FM och hur organistaionen ska funka.

Önskar ibland att vi anhöriga orkade vända oss direkt till de som fattar besluten, politikerna, och att de får höra hur vi som familj drabbas/påverkas av de beslut de fattar. Tror att måjoriteten av dem inte har en aning om hur besluten fungerar i vår verklighet.

#53453 Svara

Min sambo blev placerad där han hoppats, så allt känns nu mycket bättre. Nu kan vi söka boende på allvar.

#53455 Svara

Puh! Samma här
    @Bea. Hur gick det för er?

#53457 Svara
    Bea
    Medlem

Jo det gick bra !GUd så skönt! Tack ni!!!!!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
Svar till: På torsdag…
Information om dig: