Hem Forum Invidzonens forum Otrohet?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Carina
    Medlem

Har suttit här och läst gamla inlägg och flera skriver om hur vanligt det är att den som åker i väg är otrogen 🙁 Fick ont i magen eftersom jag precis som jag läste hört folk som varit på missioner säga….det som händer i missionen stannar i missionen. Trodde det var en skröna och att det skulle låta lite barnsligt häftigt 🙁

Mådde dåligt innan…men mår ännu sämre nu 🙁

Ska kanske tillägga att jag är kvinna som är tillsammans med en kvinna…och således delar hon container med en annan kvinna….och det kändes INTE bra tidigare….och nu….ja…tänk er själva om era män skulle dela boende med en kvinna 🙁

#49443 Svara
    Eva
    Medlem

Vet precis hur du tänker, min man delade med en kvinna på förra missionen och hon gjorde allt för att han skulle ge sig så tillslut fick han flytta för att slippa henne. Så då riktade hon in sig på en annan man. Den gången var det flera tillfälliga affärer som rörde till en hel del. Har fortfarande inte varit med om någon mission där det inte förekommit otrohet bland soldaterna, oavsett land.

#49445 Svara
    Bea
    Medlem

Hej, tänk på att det är många som delat allt med varandra här för att få stöd… Förstår din oro, kan du prata med din partner?

#49447 Svara
    Carina
    Medlem

Läget är ju som det är….hon delar ju med en annan kvinna 🙁 Hade känts bättre om hon delade med en man…det är ju tvärtom för oss 🙁
    Och nej…hon tycker bara att jag är svartsjuk och hon tänker inte alls som jag…vet inte om det beror på att jag levt men en man många år innan vi träffades…hon säger att det är typisk hetero att tänka så. Är detta en oro som alla har? Jag menar…de lever tillsammans under konstiga förhållanden och delar på det mesta 🙁

#49449 Svara
    Anhörig
    Medlem

Hej Carina!

Jag kan förstå att hjärnspökena drar iväg. Men så länge du är trygg i er relation och likaså din partner så finns det inget att vara orolig för.

Jag är gift med en man som varit iväg otaliga gånger. Jag är lätt överviktig, celluliterna frodas, lite gäddhäng, hängtuttar, PMS som inte går av för hackor osv…
    Men det är den kroppen som min personlighet har och det är jag som är kvinnan i min mans liv.

Inte den brunbrända, vältränade unga kvinnan som bor på samma camp. De umgås säkert dagligen och hon är säkert supertrevlig precis som min man. Men han älskar mig och det litar och känner jag mig trygg med.

Carina – jag är helt övertygad om att allt kommer gå bra. Lita på din partner så hon känner det.

Kram från en annan anhörig

#49451 Svara
    Bara jag
    Medlem

Hej!
    Jag har själv varit på mission och förstår hur du tänker kring skrönorna om otrohet. Det du ska veta är att de allra flesta är sunda människor med sunda värderingar som aldrig skulle riskera sitt förhållande. Det som händer på mission stannar INTE på missionen tack vare att det finns dessa bra personer som inte tolererar otrohet. Min man är iväg nu och jag litar på honom till 100%. Jag har aldrig tvivlat på honom hemma så varför skulle jag tvivla på honom nu? Alla hans kollegor är gifta eller har en partner hemma och tycker precis som du och jag att otrohet är något riktigt dåligt. Lita på din partner och ta upp de farhågor du har men om du är trygg i förhållandet hemma kan du garanterat vara trygg i förhållandet under missionen!

#49453 Svara
    Carina
    Medlem

Tack för bra svar ?

Ska försöka släppa det och kämpa vidare. Litar på henne men vet att man inte är mer än människa ?

Kramar till er som också kämpar varje dag ?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
Svar till: Otrohet?
Information om dig: