Hem Forum Invidzonens forum Om rädsla/lycka inför hemkomst

Visar 1 svarstråd
  • Författare

“Jag är så himla glad att det snart är dags för hemkomst, men samtidigt skrämmer det mig något otroligt. Jag har en massa planer på saker jag vill att vi ska göra och längtar tills jag kan andas på riktigt igen, men så stoppar jag tankarna och inser att det faktiskt inte kommer handla om mig riktigt ännu. Man ska ju visa hänsyn och förstå att de måste få bearbeta allt som hänt, men jag vill inte vänta med saker längre.
      Självklart är jag överlycklig att han snart är hemma så jag kanske har kommit över denna rädsla redan imorgon, men med detta snurriga inlägg undrar jag bara hur känner ni? Vad oroar ni er för? Är jag ensam om att känna “”Yes!”” och “”Hjälp!”” i ett och samma andetag?

taw
      Medlem

Du är absolut inte ensam! Jag tror att det här med hemkomst skrämmer alla samtidigt som det känns så skönt att det snart verkligen är över. På riktigt.

Det gäller att inte gå för fort fram när han kommer hem. Det tar ett tag att landa hemma igen och ni har levt otroligt olika liv det senaste året. Även om man har kunnat ha kontakt så är det inte samma sak som att leva tillsammans och det kommer bli en omställning även för dig. Samtidigt som du måste visa honom hänsyn måste han också visa dig hänsyn för att det ska fungera. Det är något jag tycker FM missar i sin information när de pratar om hur viktiga vi är som anhöriga. Att vi också genomgår förändringar under missionen och därför också behöver visas hänsyn och omtanke när våra anhöriga kommer hem igen.

Du kommer fixa det här galant och som du säger så kanske rädslan har gått över redan imorgon =) Kramar till dig!

Visar 1 svarstråd
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.