Hem Forum Invidzonens forum oerhört tufft

Visar 4 svarstrådar
  • Författare
      ensam
      Medlem

Plockar fram adventsljusstakarna och inser att det är ensamt och tomt. Ingen att dela vardagen eller helgerna med. Inte lönt att öppna en flaska glögg eller baka några lussekatter, ingen att planera julklappsköp eller mysa i soffan med. Egentid, vem behöver det jag behöver min man nu och för alltid. Nu är det uppförsbacke och livslusten är nere på noll. Längtar efter vardagen när vi, teamet är tillsammans igen. Det är botten att vara ensam och himmelriket när vi är tillsammans.

Karin
      Medlem

Hej hej! Ensamhetskänslan, när den inte känns självvald, är inget kul.

Och julen kan såklart göra att ensamheten känns extra stor. Det kan lätt bli så mycket fokus på det här med familj tycker jag och att allt ska kännas bra nu i december och vid jul. Även fast det verkligen inte alls är så för alla. Inte ens för dem som har sin respektive eller hela sin familj här hemma.

Vad bra du skriver här på forumet, jag tror att det är fler som känner precis som dig. För mig har Invidzonen och att ha kontakt med en mentor varit så himla värdefullt. För här kan vi känna igen oss i alla känslor. Det är så skönt!

En stor, varm kram kommer här!

Julenissan
      Medlem

Oj vad jag känner igen mig! Kramar o styrka i massor!!!

E
      Medlem

Helgerna är tuffast. Här kör vi på fullt schema för att skaka av oss tomhetskänslan. Hjälper lite men knappast helt. Jag är också så trött på att vara själv hela tiden. (Förutom 1åringen då). Kämpa på! Heja oss!

E
      Medlem

Helgerna är tuffast. Här kör vi på fullt schema för att skaka av oss tomhetskänslan. Hjälper lite men knappast helt. Jag är också så trött på att vara själv hela tiden. (Förutom 1åringen då). Kämpa på! Heja oss!

Visar 4 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.